07
de Març
de
2016
Act.
07
de Març
de
2016
"Ha estat un gran èxit". Així ha definit la quarta edició del Girocamping el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra. El saló, que va obrir portes el passat dijous 3 de març, ha tancat aquest diumenge superant els 20.000 visitants, 2.000 més que l'any passat. Tot i l'increment de públic, Gotanegra ha destacat dos dades "claus".
D'una banda, el 20% dels visitants eren parelles, grups d'amics o famílies que no havien trepitjat mai un càmping i el 50% dels assistents eren de fora de les comarques gironines, principalment del sud de França i de la demarcació barcelonina. Segons el president, el saló ha aconseguit complir un dels principals objectius: seduir nous públics i atreure més turisme de proximitat. A part, pel que fa al vessant professional del certamen, els networking que s'han celebrat han atret 350 estudiants i 2.840 professionals – un miler més que l'any passat- de 50 empreses. "Estem satisfets perquè han vingut companyies dedicades a altres àmbits del sector turístic gironí però que estaven interessades en fer contactes", ha detallat Gotanegra.
Any rere any, el Girocamping ha anat creixent, bé sigui en expositors o activitats. Aquest 2016, a més, ho ha fet en superfície. El saló ha guanyat 1.500 metres quadrats (un 20% més) arribant fins als 7.800 metres que s'han subdividit entre els espais del Palau de Fires i dues carpes exteriors on s'han instal·lat les autocaravanes, caravanes i accessoris de càmping.
En total, s'hi ha exposat 139 estands, una desena dels quals d'empreses franceses, el que suposa un augment del 50% respecte la tercera edició. Seguint la línia de l'any passat, el Girocamping recrea un càmping i una ciutat de vacances a l'interior del Palau de Fires. D'aquesta manera, la organització volia que els visitants poguessin viure l'experiència i l'ambient real que es viu dins d'un càmping. El saló està destinat a un públic en general- sobretot famílies- però també té un apartat específic per a professionals.
Enguany, el certamen ha batut el seu rècord amb més de 20.000 visitants, 2.000 més que l'any passat. A aquests se sumen els 2.840 professionals que van participar dijous i divendres en les jornades de networking. En concret, són un miler més que l'anterior edició. Unes xifres que, des de l'Associació de Càmpings de Girona – l'entitat organitzadora del saló- qualifiquen "d'èxit absolut".
El 50% dels visitants eren de fora de les comarques gironines en front el 35% de l'any passat i un 20% de les persones que han passat pel certamen no havien anat mai a un càmping. "L'objectiu d'atreure nou públic l'hem assolit, també hem aconseguit el repte d'augmentar els clients de proximitat; les expectatives que teníem per a aquesta edició s'han complert amb escreix", ha assegurat el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra que ha afegit que ja estan treballant perquè la propera edició d'aquest saló "continuï sorprenent als visitants i sigui cada vegada més atractiva".
Pel que fa al sector professional, més de 350 alumnes de la Universitat de Girona i de l'Escola d'Hostaleria i Turisme de la ciutat han participat en les trobades programades i s'han pogut posar en contacte amb les empreses del sector interessades en començar a configurar les seves plantilles de cares a la temporada turística d'estiu.
A més, durant la fira, s'ha presentat davant els empresaris dels càmpings un estudi tècnic, encarregat pel sector i elaborat per una consultoria alemanya, que ha confirmat el bon posicionament dels càmpings catalans a Europa. La gran majoria dels visitants han estat famílies que han aprofitat el certamen per fer les seves reserves de cara a Setmana Santa i l'estiu.
L'Associació de Càmpings de Girona és la més antiga d'Espanya, representa el 25% de la Federación Española de Empresarios de Camping. Compta amb 75 establiments associats amb un total de 135.000 places d'allotjament, el 88% del total de la demarcació. El Girocamping és un saló únic a tot l'Estat i s'hi ha pogut veure les últimes novetats i tendències d'aquest sector. Paral·lelament, les empreses han presentat els seus nous models de bungalows, mobilhomes i autocaravanes.
D'una banda, el 20% dels visitants eren parelles, grups d'amics o famílies que no havien trepitjat mai un càmping i el 50% dels assistents eren de fora de les comarques gironines, principalment del sud de França i de la demarcació barcelonina. Segons el president, el saló ha aconseguit complir un dels principals objectius: seduir nous públics i atreure més turisme de proximitat. A part, pel que fa al vessant professional del certamen, els networking que s'han celebrat han atret 350 estudiants i 2.840 professionals – un miler més que l'any passat- de 50 empreses. "Estem satisfets perquè han vingut companyies dedicades a altres àmbits del sector turístic gironí però que estaven interessades en fer contactes", ha detallat Gotanegra.
Any rere any, el Girocamping ha anat creixent, bé sigui en expositors o activitats. Aquest 2016, a més, ho ha fet en superfície. El saló ha guanyat 1.500 metres quadrats (un 20% més) arribant fins als 7.800 metres que s'han subdividit entre els espais del Palau de Fires i dues carpes exteriors on s'han instal·lat les autocaravanes, caravanes i accessoris de càmping.
En total, s'hi ha exposat 139 estands, una desena dels quals d'empreses franceses, el que suposa un augment del 50% respecte la tercera edició. Seguint la línia de l'any passat, el Girocamping recrea un càmping i una ciutat de vacances a l'interior del Palau de Fires. D'aquesta manera, la organització volia que els visitants poguessin viure l'experiència i l'ambient real que es viu dins d'un càmping. El saló està destinat a un públic en general- sobretot famílies- però també té un apartat específic per a professionals.
Enguany, el certamen ha batut el seu rècord amb més de 20.000 visitants, 2.000 més que l'any passat. A aquests se sumen els 2.840 professionals que van participar dijous i divendres en les jornades de networking. En concret, són un miler més que l'anterior edició. Unes xifres que, des de l'Associació de Càmpings de Girona – l'entitat organitzadora del saló- qualifiquen "d'èxit absolut".
El 50% dels visitants eren de fora de les comarques gironines en front el 35% de l'any passat i un 20% de les persones que han passat pel certamen no havien anat mai a un càmping. "L'objectiu d'atreure nou públic l'hem assolit, també hem aconseguit el repte d'augmentar els clients de proximitat; les expectatives que teníem per a aquesta edició s'han complert amb escreix", ha assegurat el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra que ha afegit que ja estan treballant perquè la propera edició d'aquest saló "continuï sorprenent als visitants i sigui cada vegada més atractiva".
Pel que fa al sector professional, més de 350 alumnes de la Universitat de Girona i de l'Escola d'Hostaleria i Turisme de la ciutat han participat en les trobades programades i s'han pogut posar en contacte amb les empreses del sector interessades en començar a configurar les seves plantilles de cares a la temporada turística d'estiu.
A més, durant la fira, s'ha presentat davant els empresaris dels càmpings un estudi tècnic, encarregat pel sector i elaborat per una consultoria alemanya, que ha confirmat el bon posicionament dels càmpings catalans a Europa. La gran majoria dels visitants han estat famílies que han aprofitat el certamen per fer les seves reserves de cara a Setmana Santa i l'estiu.
L'Associació de Càmpings de Girona és la més antiga d'Espanya, representa el 25% de la Federación Española de Empresarios de Camping. Compta amb 75 establiments associats amb un total de 135.000 places d'allotjament, el 88% del total de la demarcació. El Girocamping és un saló únic a tot l'Estat i s'hi ha pogut veure les últimes novetats i tendències d'aquest sector. Paral·lelament, les empreses han presentat els seus nous models de bungalows, mobilhomes i autocaravanes.