• Territori
  • El Rec Experimental Stores deixa 6,3 milions d'euros a Igualada

El Rec Experimental Stores deixa 6,3 milions d'euros a Igualada

Un estudi revela que a l'edició d'hivern del 2013 i la d'estiu del 2014 hi van passar un total de 117.791 visitants, gairebé un 80% dels quals van ser de fora la ciutat

Rec Experimental Stores és un nou concepte de retail que recupera el barri industrial d'Igualada
Rec Experimental Stores és un nou concepte de retail que recupera el barri industrial d'Igualada
ACN
03 de Desembre de 2014
Act. 09 de Desembre de 2014

El Rec Experimental Stores d'Igualada, que al novembre va complir onze edicions, té un impacteeconòmic global anual de 10 milions d'euros, dels quals 6,3 milions es queden a la ciutat, segons dades d'un estudi realitzat per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona.

Pel que fa al nombre de visitants, en l'edició d'hivern del 2013 i la d'estiu del 2014 n'hi va haver 117.791 i un 80% dels visitants eren de fora d'Igualada. L'alcalde del municipi, MarcCastells, ha afirmat que "ara sabem del cert que el Rec és bo per Igualada" i "l'hem de fer més fort perquè hi guanyem tots".

Gairebé 120.000 visitants
En les dues edicions analitzades, el Rec.0 va reunir un total de 117.791 visitants, 68.255 en l'edició d'hivern i 49.536 en la d'estiu. A més, algunes de les persones van repetir la visita, fet que fa incremental el total de visites fins a les 185.651. Del total de visitants, un 34% eren residents a Igualada o a la comarca de l'Anoia, mentre que el 66% (79.871 persones) provenia de la resta de Catalunya. Segons destaca l'estudi, dels gairebé 80.000 visitants de fora, pràcticament un 60% asseguraven que només visitaven la ciutat cridats per aquesta cita.

4,3 MEUR d'impacte econòmic directe per a la ciutat
El 83,86% dels visitants del Rec van realitzar compres a les botigues efímeres del barri, amb una despesa mitjana per persona i dia de 46,83 euros. Durant les edicions estudiades es van efectuar més de 150.000 vendes, amb una facturació en conjunt superior als 7,5 milions d'euros. Pel que fa a les marques igualadines presents a l'esdeveniment, aquestes van aglutinar un 42% de la venda total, amb més de 64.000 tiquets emesos i uns ingressos que van superar els 3,1 milions d'euros.

Un altre aspecte contemplat en l'impacte econòmic directe és la despesa en bars i restaurants presents en l'entorn del festival. Els visitants van gastar-hi més de 624.000 euros. Pel que fa als proveïdors, es van encarregar serveis a 68 empreses, 63 de les quals eren locals, i van facturar més de 265.000 euros per serveis relacionats amb aquesta cita. L'Ajuntament i empreses municipals, de la seva banda, van tenir uns ingressos extraordinaris superiors als 30.000 euros en concepte de zones blaves i llicències.

Pel que fa al capítol de l'ocupació, el Rec.0 Experimental Stores va donar feinatemporal, entre les dues edicions, a 777 persones. D'aquestes, com a mínim 331 eren residents a Igualada i van rebre, entre totes, més de 212.000 euros en salaris bruts. En conjunt, l'impacte econòmic directe anual de dues edicions per al conjunt de la ciutat és, segons l'estudi, de 4,3 milions d'euros.

L'impacte economic indirecte per Igualada suma 2 MEUR
Globalment, l'impacte econòmicindirecte anual per a la ciutat supera els 2 milions d'euros, segons les conclusions de l'estudi. En quan a les placeshoteleres, el document posa de relleu que la meitat d'aquestes queden ocupades durant els dies que dura l'esdeveniment i, en el conjunt de la ciutat, es registra una despesa total superior als 51.000 euros. El sector de l'hostaleria rep uns ingressos xifrats en 570.000 euros, amb un 70% de la despesa realitzada pels visitants de fora.

Pel que fa al sector comercial de la ciutat, els comerços participants a la iniciativa 'Off Rec', que en l'última edició ha passat a anomenar-se 'Slow Shopping', van facturar 836.000 euros, mentre que aquells comerços que no van participar-hi van superar els 490.000 euros de facturació. D'aquesta manera, l'impacte indirecte de l'esdeveniment per als comerços locals va ser de més 1,3 MEUR.

Millora de la imatge de la ciutat
L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha subratllat que una de les dades més importants és l'impacte intangible que suposa l'esdeveniment per a la ciutat. El document revela que la imatge prèvia que tenien els enquestats abans de visitar la ciutat era de mitjana d'una puntuació d'un 6,2 sobre 10. A partir de la seva visita, els visitants puntuen Igualada amb un 7,7, de manera que la valoració de la imatge de la ciutat s'incrementa en un 25%.

Compromís local
En l'edició d'hivern del 2013 del festival de moda Rec Stores, el diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Jordi Subirana, es va comprometre a elaborar un estudi sobre l'impacte que té l'esdeveniment per a la ciutat i per al comerç local. L'anunci arribava pocs dies després que les entitats més representatives del comerç català fessin públic un manifest on denunciaven la "competènciadeslleial, l'abús de posició dominant i la burla a la legalitat" que duien a terme esdeveniments com el d'Igualada. L'estudi s'ha fet en les edicions d'hivern del 2013 i la d'estiu del 2014 amb més de 1.200 entrevistes personals.