La marca de cosmètica natural Freshly Cosmetics, nascuda a Reus el 2016, preveu intensificar la seva presència a Europa durant el proper any i duplicar el nombre de referències fins a més de 40, amb el que estima que aconseguirà duplicar la seva facturació i aconseguir entre 3 i 3,5 milions d'euros.
La companyia va començar a caminar l'any passat de la mà de tres joves enginyers químics, Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles, i es caracteritza per oferir productes amb ingredients naturals i 100% lliures de tòxics.
Antolín ha explicat que a principis d'aquest any l'empresa va donar el salt al mercat europeu, on ja compta amb presència a Portugal, Itàlia i França, i de cara al 2018 pretén començar a operar a altres països com el Regne Unit i Alemanya.
Ha afirmat que Freshly Cosmetics es basa en un creixement orgànic mitjançant recursos propis i que preveu seguir creixent d'aquesta manera, de moment sense intenció d'acudir a rondes de finançament externes.
"Volem fer créixer l'empresa d'una manera controlada, i de moment no valorem obrir el capital a inversió externa", ha sostingut Antolín, que ha detallat que per a l'expansió internacional estimen una inversió d'entre 100.000 i 150.000 euros.
Model online
Des de la seva creació al febrer del 2016, Freshly Cosmetics ha venut més de 100.000 productes i ha registrat un creixement del 400%, passant de 270.000 euros de facturació l'any passat a al voltant d'1,5 milions aquest any.
La marca va sortir al mercat amb només cinc articles diferents i durant aquest any ha ampliat la seva cartera fins a les 21 referències, entre elles, quatre productes de cosmètica infantil.
Ven entre 8.000 i 9.000 productes al mes, principalment a través de la seva botiga online, ja que també té presència en deu botigues autoritzades a Espanya però la venda física suposa només un 1% de la facturació total.
La companyia ha obert recentment una botiga temporal a Barcelona, que estarà oberta durant dues setmanes per la campanya de Nadal, fins al 24 de desembre, amb la intenció de "testejar el comportament dels clients".
Antolín ha assenyalat que possiblement es repetirà l'experiència d'una 'pop up store' a Madrid l'any que ve, i que es plantegen inaugurar una botiga permanent a la capital catalana el 2019 amb l'objectiu de posicionar la marca.