Ikea intenta apropar-se al seus clients allunyant-se dels polígons i les grans superfícies. Després de provar amb l'experiència d'obrir botigues de barri, la digitalització d'Ikea impulsa l'obertura de centres de recollida de comandes. Així, Ikea s'apropa als seus clients a la Selva i al Tarragonès. La cadena sueca de mobles ha obert dos punts de recollida de comandes als municipis de Riudellots de la Selva i Constantí amb l'objectiu de millorar el servei ofert als clients i escurçar els temps de lliurament. Els nous centres atendran els consumidors que hi acudeixin per recollir les compres que hagin fet a través del servei de compra a internet o a botiga, segons ha informat la companyia en un comunicat.
"Seguim assumint reptes a Catalunya, un mercat clau. Després del canvi de proveïdors per a la millora dels nostres serveis i explorar nous formats comercials urbans, ampliem la nostra presència per situar-nos allà on els clients ens requereixen", ha indicat la directora de relacions amb el client d'Ikea a Espanya, Raquel Ferreiro.
La companyia continua així avançant en el seu procés de transformació digital, que considera clau per seguir adaptant-se a les necessitats del client i que suposa el pas d'un model de botigues tradicionals a un model d'omnicanalitat.
El grup preveu, en aquest sentit, obrir nous punts de recollida amb l'objectiu que el 80% de la població arribi a tenir-ne un a menys d'una hora en cotxe. Aquests punts de recollida estaran gestionats per Sama, un dels nous socis amb els quals Ikea compta per als serveis de transport, instal·lació i muntatge.