07
d'Octubre
de
2016
Act.
09
d'Octubre
de
2016
La tecnologia ha acabat amb el regnat de moltes empreses en diversos àmbits. Un cas és el de Kodak, a qui la digitalització de la fotografia ha convertit en un actor irrellevant dins del seu sector. "Sabíeu que la primera càmera de fotos digital la va inventar un enginyer de Kodak?", pregunta al públic Kim Faura, director general de Telefónica a Cataluya, durant la trobada del fòrum Cornellà Creació celebrada aquest divendres. Aquest exemple li serveix de punt de partida per defensar una màxima que, a parer seu, haurien d'aplicar totes les empreses: "Quan dius 'les coses em funcionen molt bé, tinc uns índexs de rendibilitat, de creixement i de participació de mercat que no té ningú al sector'. En aquest moment, si deixes de qüestionar el que fas, vénen els fracassos".
Per a Faura, el millor remei per evitar desenllaços com el de la companyia americana és ser previsor i invertir en innovació. Des de dins i des de fora de l'empresa. Aquest últim punt és el que defineix la política de Telefònica en R D, que combina centres propis de recerca -a Barcelona hi té 200 doctors d'una vintena de països- amb la denominada "innovació oberta". Aquesta consisteix a captar empreses externes i petites startups amb propostes engrescadores per, un cop identificades, ajudar-les a explotar el seu potencial.
En aquest sentit, el directiu recorda que alguns dels grans èxits de l'era digital els van forjar persones joves en garatges de Sillicon Valley. Noms com Apple, Spotify, Facebook, Uber i Airbnb són algunes de les empreses que apunta com a proves que "estem en un moment disruptiu on la innovació és una condició necessària per a qualsevol empresa".
'Telefónica Open Future'
Un dels projectes estrella que la companyia espanyola utilitza per canalitzar la innovació oberta és Telefónica Open Future, un programa dissenyat per a connectar a emprenedors, startups, inversors i organitzacions públiques i privades de tot el món. En aquests moments té presència a 17 països d'arreu del món, ha accelerat més de 1.300 empreses i té previst invertir 284 milions d'euros fins al 2017. Només a l'Estat espanyol, Telefónica ha accelerat 550 empreses.
Per a les iniciatives que funcionen, aquest programa representa el primer esglaó d'una escala que les porta en una segona fase a Wayra, l'acceleradora d'empreses de Telefónica amb seu a Madrid i Barcelona, i més tard potser a Amerigo, la xarxa de fons de capital risc.
El darrer centre que Telefónica ha impulsat en territori català s'ubica, precisament, a Cornellà de Llobregat. Actualment, una desena d'empreses seleccionades en una convocatòria oberta estan rebent la tutela i l'acompanyament de Telefónica.
Fibra òptica al 97% del territori
Les innovacions són cabdals, però també ho és disposar d'una infraestructura competent per fer-les arribar als clients. En aquest sentit, Faura ha assegurat que Telefónica disposa, en territori espanyol, de la xarxa de fibra òptica més potent de l'entorn europeu. A més, destaca que seguirà millorant en els pròxims anys fins a arribar al 97% del territori català amb cobertura de 300 megues de fibra òptica.
Per a Faura, el millor remei per evitar desenllaços com el de la companyia americana és ser previsor i invertir en innovació. Des de dins i des de fora de l'empresa. Aquest últim punt és el que defineix la política de Telefònica en R D, que combina centres propis de recerca -a Barcelona hi té 200 doctors d'una vintena de països- amb la denominada "innovació oberta". Aquesta consisteix a captar empreses externes i petites startups amb propostes engrescadores per, un cop identificades, ajudar-les a explotar el seu potencial.
En aquest sentit, el directiu recorda que alguns dels grans èxits de l'era digital els van forjar persones joves en garatges de Sillicon Valley. Noms com Apple, Spotify, Facebook, Uber i Airbnb són algunes de les empreses que apunta com a proves que "estem en un moment disruptiu on la innovació és una condició necessària per a qualsevol empresa".
'Telefónica Open Future'
Un dels projectes estrella que la companyia espanyola utilitza per canalitzar la innovació oberta és Telefónica Open Future, un programa dissenyat per a connectar a emprenedors, startups, inversors i organitzacions públiques i privades de tot el món. En aquests moments té presència a 17 països d'arreu del món, ha accelerat més de 1.300 empreses i té previst invertir 284 milions d'euros fins al 2017. Només a l'Estat espanyol, Telefónica ha accelerat 550 empreses.
Per a les iniciatives que funcionen, aquest programa representa el primer esglaó d'una escala que les porta en una segona fase a Wayra, l'acceleradora d'empreses de Telefónica amb seu a Madrid i Barcelona, i més tard potser a Amerigo, la xarxa de fons de capital risc.
El darrer centre que Telefónica ha impulsat en territori català s'ubica, precisament, a Cornellà de Llobregat. Actualment, una desena d'empreses seleccionades en una convocatòria oberta estan rebent la tutela i l'acompanyament de Telefónica.
Fibra òptica al 97% del territori
Les innovacions són cabdals, però també ho és disposar d'una infraestructura competent per fer-les arribar als clients. En aquest sentit, Faura ha assegurat que Telefónica disposa, en territori espanyol, de la xarxa de fibra òptica més potent de l'entorn europeu. A més, destaca que seguirà millorant en els pròxims anys fins a arribar al 97% del territori català amb cobertura de 300 megues de fibra òptica.