Les estacions gironines lideren la facturació del sector nàutic
Les set estacions nàutiques de Catalunya ofereixen més de 750 productes relacionats amb el turisme nàutic i el territori
La majoria de les empreses que duen a terme aquest tipus d'activitats del sector de la restauració, hoteler i dels serveis són petites (ocupen entre 4 i 6 treballadors) i tenen una facturació d'uns 600.000 euros de mitjana anuals. El model de gestió de les estacions nàutiques inclou una col·laboració públic-privada en la que hi participen empreses locals i ajuntaments dels set destins especialitzats a Catalunya en aquest segment.
Les estacions nàutiques de Roses, l'Estartit, Sant Feliu de Guíxols, Sant Carles de la Ràpita, Costa Daurada, Santa Susanna i Vilanova i la Geltrú encaren la temporada d'estiu amb dos grans objectius: posicionar Catalunya com la destinació de turisme nàutic per excel·lència, no només de juny a setembre, també durant els mesos de març, abril, maig, octubre i novembre; i situar la nàutica a l'abast de tothom. La idea és aprofitar al màxim el gran potencial que tenen les platges catalanes i els recursos naturals marítims per practicar activitats nàutiques i activitats vinculades al territori com el cicloturisme, el senderisme o l'observació d'aus.
Més de 750 productes
Les estacions nàutiques catalanes ofereixen en conjunt més de 750 productes relacionats amb el turisme nàutic i amb el territori, que es comercialitzen a través de les oficines de les estacions, en els punts que tenen distribuides les estacions pel territori, a través dels portals webs o directament des de les empreses que els ofereixen.
La seva idea és continuar posant en valor tot l'actiu que hi ha al voltant del mar i del territori i la seva aposta implica oferir productes singulars, sorprendre amb noves propostes cada temporada i dur a terme campanyes promocionals potents i creació de packs de producte per tal de captar els milions de turistes nàutics que hi ha a Europa.
Les activitats més demandades són el pàdel surf, el kitesurf i el flybaord i el perfil del turista nàutic és el client europeu, majoritàriament francès, belga, holandès i també l'espanyol tot i darrerament s'ha detectat un augment del britànic.