Plasticband ampliarà les seves instal·lacions i plantilla a Granollers
Els bons resultats en els mercats nacional i estranger impulsen la firma a augmentar un 20% el seu personal
La vallesana tanca el 2015 amb un creixement d'un 23% els dos últims anys, força superior al previst, gràcies que el mercat exportador de maquinària supera el 90% de la demanda. Les vendes de la fleixadora MATURI®, d'R D pròpia, i la gran demanda dels mercats exteriors, sobretot dels EUA, el Japó, Alemanya i Rússia, són els responsables dels bons resultats de l'empresa.
Aquests bons resultats, juntament amb la previsió d'una ampliació de les instal·lacions, també impulsaran l'empresa a augmentar la plantilla en un 20%, fruit de la política de creixement de Plasticband basada en una inversió en R D per mantenir el lideratge en innovació de maquinària.
Comportament del mercat nacional
Pel que fa al mercat nacional, la demanda i la producció de maquinària per a l'embalatge als sectors del retail, la construcció i la indústria també han estat la base del seu creixement aquest 2015 i es preveu un increment de vendes en aquests sectors de cara 2016. El creixement de la venda online, en especial de retail i consum personal, fa créixer la venda de maquinària. Segons Guimet, "tot i que l'any passat notàvem una certa atonia en el mercat de les pimes, des del darrer trimestre de l'any veiem una certa alegria en el mercat nacional".
En els seus 30 anys d'existència, Plasticband ha crescut gràcies a una política d'R D titllada d'"ambiciosa" per la mateixa empresa. Actualment, compta amb una plantilla de 30 persones i factura anualment més de cinc milions d'euros.