Ryanair torna a apostar per Girona

L'aerolínia sumarà nou rutes des de l'aeroport de Vilobí d'Onyar l'estiu del 2017 però no n'hi haurà cap d'estatal

Un dels avions de Ryanair
Un dels avions de Ryanair
ACN
29 de Setembre de 2016
Act. 29 de Setembre de 2016
Ryanair aposta per connectar la Costa Brava amb el mercat britànic. L'aerolínia de baix cost ha presentat la programació per a la temporada d'estiu vinent a l'aeroport de Girona. En total, entre març i finals d'octubre, Ryanair operarà 38 destins des de Vilobí d'Onyar, nou més que aquest estiu.

De les rutes que s'incorporaran a l'oferta, n'hi ha fins a vuit que enllaçaran amb aeroports britànics, algunes de les quals Ryanair ja havia operat en anys anteriors. Són Belfast, Birmingham, Edimburg, East Midlands, Glasgow Prestwick, Leeds Bradford, Liverpool i Newcastle.

El director de comunicació assegura que aquest increment de vols es deu al fet que cada cop més els britànics escullen el Mediterrani per passar-hi les vacances. Sobretot, després que el temor a atacs terroristes hagi fet caure el turisme a Turquia i al nord d'Àfrica.

L'aterratge de les noves rutes a Vilobí d'Onyar suposarà, però, que l'any vinent hi hagi dues companyies que volin de manera regular al Regne Unit. I és que, apart de Ryanair, l'aerolínia Jet2 també portarà turistes britànics a la Costa Brava. Robin Kiely subratlla, però, que això no derivarà en cap guerra de competència, perquè Jet2 "treballa amb touroperadors", a diferència de Ryanair.

En referència al mercat britànic, el director de comunicació també explica que el Brexit no es traduirà en reduir vols cap a Anglaterra. Suposarà, això sí, que l'aerolínia irlandesa deixi de tenir base als aeroports del Regne Unit.

Nova ruta a Romania, zero domèstiques
Apart de les vuit rutes que enllaçaran amb el Regne Unit l'estiu del 2017, Ryanair n'incorpora una altra a l'oferta. En concret, amb l'aeroport d'Oradea (Romania), on la companyia hi començarà a volar per primer cop des de Vilobí d'Onyar.

Per contra, però, a l'oferta de vols des de Girona cauen totes les rutes domèstiques (és a dir, les que enllacen amb les illes o l'interior estatal). L'any vinent no n'hi haurà ni una. I novament, per justificar-ho, el director de comunicació de Ryanair es remet a motius comercials. "Veiem que hi ha molta sol·licitud de vols des de l'estranger cap a l'aeroport de Girona, però aquesta demanda no hi és des d'Espanya; per tant, ens centrem en el mercat internacional", precisa Kiely.

Les 38 rutes que oferirà Ryanair durant l'estiu del 2017 des de l'aeroport de Girona suposaran créixer en destins respecte els dos darrers anys (aquest 2016, de març a octubre, se n'operen 29; i el 2015 van ser-ne 36). El cap de comunicació ha volgut subratllar, però, que sobretot, allò que augmentarà seran les freqüències.

En total, Ryanair operarà fins a 131 vols setmanals des de l'aeroport de Girona (aquest estiu en són 118). Entre d'altres, la companyia destaca que durant el proper estiu hi haurà vuit vols setmanals a Brussel·les, cinc a Dublín i sis a Londres Stansted.

1,4 milions de passatgers
La companyia ha fet futuribles i calcula que, al llarg de l'any vinent, amb les noves rutes que s'incorporaran a l'estiu, transportarà 1,4 milions de passatgers des de l'aeroport de Girona. Això suposarà un increment del 7,6% respecte a les previsions que té per a aquest 2016, en què calcula tancar l'any transportant-ne 1,3 milions.

Caldrà esperar estadístiques oficials, però si realment això és així, aquest 2016 el número de passatgers que volin amb Ryanair des de Girona tocarà mínims. De fet, dins la sèrie històrica d'Aena, no hi ha cap any en què la companyia irlandesa hi hagi transportat tants pocs passatgers (el 2012 van ser 2,59 milions; el 2013, 2,47 milions; el 2014, 1,9 milions i el 2015, 1,56 milions).

Possibilitat de créixer
El director de comunicació de Ryanair també ha avançat que la proximitat de Girona amb l'aeroport del Prat (aquest, sobretot) i el de Reus no frena futurs creixements. Robin Kiely ha explicat que l'any 2017 la companyia de baix cost preveu transportar 9 milions de passatgers en el conjunt dels tres aeroports catalans.

"Tenim possibilitats de créixer als tres aeroports i, de fet, ho estem fent", ha dit. "Cadascun dels aeroports té un bon producte turístic i, per tant, tenim marge", hi ha afegit, recordant que hi ha llocs d'Europa (com Brussel·les o Londres) on Ryanair vola a més d'un aeroport, tot i que estiguin a prop.

Keily també ha recordat que la planificació de rutes es fa en funció de la "demanda", però no ha descartat que, si hi ha turisme interessat en Girona i la Costa Brava, l'aeroport de Vilobí d'Onyar pugui tenir algun destí doblat amb el del Prat. Per últim, en relació a la temporada d'hivern del 2017, el director de comunicació ha dit que preveuen tancar la planificació abans de finals d'aquest any i ja ha avançat que també hi pot haver creixement de vols.