Juan Margenat i Xavi Beumala, de Marfeel | Cedida

emprèn

Marfeel preveu facturar 30 milions d'euros el 2019

La startup, que aquest any ja ha doblat la seva facturació, vol arribar als 200 treballadors

La startup barcelonina Marfeel, dedicada a optimitzar i monetitzar el tràfic mòbil de mitjans de comunicació, creix a un ritme vertiginós i tancarà 2018 amb una facturació de 17 milions d’euros, un 55% més que l’any passat. Pel pròxim any, el director d’Operacions i cofundador de l’empresa, Juan Margenat, preveu uns 30 milions d’euros i considera que estan en “bones condicions” de fer-ho.

Marfeel, fundada el 2011, acaba d’ampliar les seves oficines a Barcelona amb la compra d’una nova planta de 2.600 metres quadrats que servirà per donar cabuda als 130 empleats que té a l’actualitat. Però en volen més. “El repte més important que tenim de cara a l’any vinent és augmentar l’equip”, explica Margenat al TOT Barcelona. “Volem contractar 70 persones més i necessitem talent”.

Guerra pel talent a Barcelona

El director d’Operacions de la startup considera que des de fa un parell d’anys a Barcelona “hi ha una guerra pel talent”, ja que el creixent sistema innovador de la ciutat atrau cada vegada més empreses i totes competeixen pels mateixos perfils. “Busquem talent a tota Europa perquè així tenim més possibilitats de trobar exactament el que necessitem”, assegura. 

Margenat ha notat una “inflació dels salaris” en el sector de les empreses emergents i calcula que avui dia “es paga un 20% més que fa dos anys” per perfils tècnics molt especialitzats. Tot i això, els sous encara són més baixos que a Londres o Nova York –on ja tenen una oficina amb sis treballadors–, dos dels altres centre d’innovació empresarial. “Apostem per seguir creixent a Barcelona per una qüestió operativa, no només per salaris competitius”, ja que també podrien haver descentralitzat serveis a altres ciutats de l’Estat espanyol o fins i tot a països com l’Índia.

Un model de negoci a l’alça

L’activitat de Marfeel se centra a ajudar als mitjans de comunicació i mitjans digitals com blogs a optimitzar el seu tràfic de visites i generar més ingressos a través de la publicitat. “Amb els nostres serveis els mitjans multipliquen el temps de lectura i el d’inventari”, indica Margenat, ja que el seu objectiu és millorar l’experiència de l’usuari quan consulta continguts al mòbil.

Actualment, assegura Margenat, la publicitat al mòbil encara es paga a un preu menor que a les edicions de paper o d’escriptori, però “està creixent” i tindrà una taxa major d’efectivitat en el futur. El seu model de negoci consisteix a oferir la seva tecnologia de forma gratuïta i, a canvi, obtenen un percentatge dels nous ingressos publicitaris.