emprèn
Marfeel preveu facturar 30 milions d'euros el 2019
La startup, que aquest any ja ha doblat la seva facturació, vol arribar als 200 treballadors
La startup barcelonina Marfeel, dedicada a optimitzar i monetitzar el tràfic mòbil de mitjans de comunicació, creix a un ritme vertiginós i tancarà 2018 amb una facturació de 17 milions d’euros, un 55% més que l’any passat. Pel pròxim any, el director d’Operacions i cofundador de l’empresa, Juan Margenat, preveu uns 30 milions d’euros i considera que estan en “bones condicions” de fer-ho.
Marfeel, fundada el 2011, acaba d’ampliar les seves oficines a Barcelona amb la compra d’una nova planta de 2.600 metres quadrats que servirà per donar cabuda als 130 empleats que té a l’actualitat. Però en volen més. “El repte més important que tenim de cara a l’any vinent és augmentar l’equip”, explica Margenat al TOT Barcelona. “Volem contractar 70 persones més i necessitem talent”.
Guerra pel talent a Barcelona
El director d’Operacions de la startup considera que des de fa un parell d’anys a Barcelona “hi ha una guerra pel talent”, ja que el creixent sistema innovador de la ciutat atrau cada vegada més empreses i totes competeixen pels mateixos perfils. “Busquem talent a tota Europa perquè així tenim més possibilitats de trobar exactament el que necessitem”, assegura.
Margenat ha notat una “inflació dels salaris” en el sector de les empreses emergents i calcula que avui dia “es paga un 20% més que fa dos anys” per perfils tècnics molt especialitzats. Tot i això, els sous encara són més baixos que a Londres o Nova York –on ja tenen una oficina amb sis treballadors–, dos dels altres centre d’innovació empresarial. “Apostem per seguir creixent a Barcelona per una qüestió operativa, no només per salaris competitius”, ja que també podrien haver descentralitzat serveis a altres ciutats de l’Estat espanyol o fins i tot a països com l’Índia.
Un model de negoci a l’alça
L’activitat de Marfeel se centra a ajudar als mitjans de comunicació i mitjans digitals com blogs a optimitzar el seu tràfic de visites i generar més ingressos a través de la publicitat. “Amb els nostres serveis els mitjans multipliquen el temps de lectura i el d’inventari”, indica Margenat, ja que el seu objectiu és millorar l’experiència de l’usuari quan consulta continguts al mòbil.
Actualment, assegura Margenat, la publicitat al mòbil encara es paga a un preu menor que a les edicions de paper o d’escriptori, però “està creixent” i tindrà una taxa major d’efectivitat en el futur. El seu model de negoci consisteix a oferir la seva tecnologia de forma gratuïta i, a canvi, obtenen un percentatge dels nous ingressos publicitaris.