De les persones que habitualment pengen continguts a les xarxes socials Youtube i Instagram en català en diem youtubers i instagramers, respectivament. Es tracta de termes amb pronúncia aguda, tal com ho faria qualsevol catalanoparlant, i de manera paral·lela a altres casos semblants com bloguer. Permeten, a més, fer la flexió regular del femení a la catalana: youtubera i instagramera.
Del col·lectiu d’usuaris d’aquestes plataformes, n’hi ha que han aconseguit atreure milers i milers de seguidors i, en alguns casos, guanyar-s’hi la vida. Són els nous protagonistes i influenciadors de les xarxes socials audiovisuals, autèntics ídols entre els joves que han impactat directament en els patrons tradicionals de comunicació, publicitat i fins i tot d’aprenentatge.
Recentment, s'ha actualitzat el Vocabulari de les xarxes socials, que conté prop de 155 termes relacionats amb les diferents xarxes socials. Aquest diccionari va veure la llum l’any 2012, fruit de la col·laboració entre el TERMCAT, que hi aporta el treball terminològic, i la Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió del Departament de la Presidència, que per mitjà de la Guia d’usos i estil a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya estableix les pautes comunes per a la presència homogènia de la Generalitat a les xarxes socials.