• Acqustic, la sala de concerts secrets

Acqustic, la sala de concerts secrets

Comprar una entrada sense conèixer l’artista i el lloc és el que proposa la startup per incentivar el consum d’oci

Ferran Sáez i Esteve Lombarte, fundadors d'Acqustic i dels concerts secrets | Cedida
Ferran Sáez i Esteve Lombarte, fundadors d'Acqustic i dels concerts secrets | Cedida
Barcelona
13 de Març de 2018
Act. 13 de Març de 2018

Netflix ens porta el cinema a casa; Spotify, la música. Però què passaria si es creés una plataforma que portés de debò els concerts allà on volguéssim? Això és el que fa Acqustic, una startup que vol impulsar el consum d’oci a través del concepte d’esdeveniments secrets, actuacions que no revelen cap detall fins 24 hores abans de la cita en qüestió.

 

La sorpresa és el factor clau. Es desconeix el nom de l’artista i el lloc, el que fa que l’usuari assisteixi al concert amb una certa expectació que ajuda a gaudir de l’acte. I és el dia abans només se sap l’espai on es farà, però no el grup o el cantant. “La nostra idea és promoure la cultura musical a Espanya i visibilitzar els professionals que s’hi dediquen, que no ho tenen gens fàcil”, explica la business developer d’Acqustic, Cintia Guerrero.

Guerrero: “Pots escollir qui portes i quan, fent que una petita trobada o una festa tingui música en viu i li doni un plus”

La companyia compta amb una base de dades de 400 músics a Barcelona i 50 a Madrid i amb una llista d’espera de prop de 500 més, els quals inclouran tan bon punt enllesteixin els vídeos promocionals que graven per publicitar-los. L’equip, situat a Sant Quirzè del Vallès, també preveu portar al servei a València aquest mes de març.

 

La intriga de no saber-ne res

El servei està pensat perquè l’experiència sigui personalitzada segons el moment. D’una banda, tenen el segment anomenat Home concert i està pensat per a particulars que volen fer trobades a casa. “Pots escollir qui portes i quan, fent que una petita trobada o una festa tingui música en viu i li doni un plus”, comenta Guerrero. De l’altra, treballen per a empreses i centres comercials que organitzen cicles de concerts o esdeveniments.

Aquest segon producte és el que té més sortida, segons la business developer, ja que és precisament el que els permet oferir els esmentats concerts secrets i donar un aire de misteri a les trobades. “Intentem que el preu de les entrades sigui sempre més reduït, per atreure més gent, però és també tota l’experiència el que ens ajuda a impulsar aquest consum de música i, a més a més, local”, apunta. Perquè quan es compra el tiquet no se sap qui es va a veure, és l’expectativa el que més pot arribar a cridar l’atenció.

L'usuari només sap que compra una entrada a preu reduït i el lloc on es fa, però no qui va a veure

Ara tenen els ulls posats sobre Setmana Santa i Sant Jordi, dues festivitats que poden fer incrementar la demanda de músics per amenitzar petites trobades. I és que l’oferta de músics preveuen que vagi a l’alça, comptant entre ells amb teloners. Tot i que ara no s’han plantejat l’opció d’oferir a professionals coneguts una mena de catàleg amb músics emergents, Guerrero té clar que és un àmbit a explotar tan bon punt la plataforma es consolidi a Espanya.

Una idea entre amics

Esteve Lombarte és el CEO i ideòleg d’Acqustic. El projecte va néixer en una barbacoa amb amics, on un comentari tan senzill com “ara només ens falta una mica de música en directe” va ser l’origen d’un negoci. Ferran Sáez és l'altre fundador, i se'ls va ajuntar posteriorment l'Alejandro Ponce, per format l'equip que va convertir una idea en un negoci el febrer del 2017.

L’equip, format per nou treballadors, va tancar el passat mes d’octubre una ronda de finançament de 100.000 euros i preveu fer una segona ampliació a finals d’estiu que podria rondar els 300.000 euros.