• Les aerolínies més puntuals d'Europa

Les aerolínies més puntuals d'Europa

Durant la temporada d'estiu, segons un estudi d'una empresa del sector, el 65,5% dels passatgers han viatjat dins l'horari programat

Imatge d'una pantalla d'un aeroport | iStock
Imatge d'una pantalla d'un aeroport | iStock
Barcelona
02 d'Octubre de 2023
Act. 05 de Desembre de 2023

Un cop hem entrat al mes d’octubre amb temperatures pròpies de l’estiu, el sector turístic comença a fer balanç de la temporada. A Catalunya, un dels principals indicadors per calcular l’impacte és el moviment de passatgers als aeroports. Sense dades a llarg termini, el govern espanyol, mitjançant Turismo de España, si va donar a conèixer que durant l’agost, Catalunya va rebre 2,04 milions de passatgers aeris internacionals. Aquesta xifra representa un increment d’un 14,7% en comparació amb el mateix període del 2022. 

Amb les dades d’agost a la mà, l’aeroport del Prat (1,8 milions de passatgers) ha quedat per darrere de Madrid. Catalunya és el tercer territori de l’Estat en nombre de viatgers internacionals, només sota la mirada de les Illes Balears i la Comunidad de Madrid. Lluny dels números, durant l’època estival, les terminals dels aeroports també experimenten situacions incòmodes relacionades amb retards o pèrdues d’equipatge. 

Air Help, empresa gestora de reclamacions i defensora dels drets dels passatgers, ha elaborat un rànquing de puntualitat de les companyies a Europa. Per dur a terme la classificació, Air Help ha tingut en compte les dades de les aerolínies amb més de 1.000 vols mensuals programats, entre juny i la primera quinzena del mes de setembre. Sense deixar aquest context cal destacar que la llei contempla com totes les persones tenen dret a demanar una compensació, sempre que el retard que hagin patit sigui superior a tres hores i hagin patit una cancel·lació o pèrdua de connexió provocada per l’aerolínia.  

Iberia i Vueling treuen el cap al top 10

Fent una ullada al rànquing d’Air Help, la conclusió és que Eurowings lidera la llista amb una taxa d’un 96,7% de puntualitat (66.000 vols i 9,3 milions de passatgers). Més enllà de la firma germànica, les deu primeres posicions, majoritàriament, estan ocupades per aerolínies del centre i el nord d’Europa. Amb una excepció. Iberia Express accedeix a la segona posició amb un 88,7% de puntualitat. La filial d’Iberia treballa totes les rutes de radi curt i mitjà, sempre amb la voluntat de servir d’enllaç pels grans itineraris del seu germà gran. Un altre de les aerolínies estatals que treu el cap al top 10 és Vueling, qui tradicionalment mou moltes persones per les principals destinacions d’estiu. L’empresa dirigida per Marco Sansalvini ha obtingut una puntualitat del 77,3%. 

AerolíniaTaxa de puntualitatVolsPassatgers
Eurowings96,7%66.0009,3 milions
Iberia Express88,7%5.000900.000
Widerøe88,7%27.0001,2 milions
Tui Fly86%5.000725.000
Iberia82,6%63.0008,7 milions
American Airlines82%4.0001 milió
Norwegian81,5%32.0005,2 milions
Austrian Airlines79,6%35.0004,8 milions
Finnair79,3%30.0004 milions
Vueling77,3%65.00010,4 milions