11
de Març
de
2014
Act.
11
de Març
de
2014
En un mercat globalitzat no és només necessari dominar l'anglès sinó també una segona llenguaestrangera que actualment pot ser determinant a l'hora de trobar una bona ocupacióprofessional. Segons dades de l'Associació Espanyola de Promotors de Cursos a l'Estranger (ASEPROCE), es preveu que aquest any uns 100.000 espanyols (el 25% d'ells catalans) viatgin a l'estranger per aprendre o perfeccionar un idioma. Tot i que la majoria d'ells optaran per un país de parla anglesa, l'alemany va guanyant terreny i supera al francès com a segon idioma de preferència.
Segons ASEPROCE, la demanda de cursos per estudiar a Alemanya concentra un 10% de les peticions. També ha crescut l'interès pel portuguès per ser una llengua parlada per 250 milions de persones i també per la creixent demanda del perfil d'enginyers de construcció que hi ha al Brasil. Altres idiomes d'economies emergents com el xinès o el rus guanyen quota de mercat.
La tendència actual consisteix a oferir als estudiants nous formats que permetin la immersiócultural al país estranger més que cursos en escoles tradicionals. Així, entre els programes més nous d'aquest any presentats per ASEPROCE hi haurà alguns en els quals els joves podran aprendre anglès en campaments de països de parla no anglesa (França i Alemanya, principalment) amb nens francesos i alemanys que també estan estudiant el mateix idioma.
Altres opcions són viatjar als Estats Units o Canadà per viure el dia a dia d'una granja agrícola, o participar en campaments, realitzar rutes de senderisme o esports d'aventura. Aquestes activitats es complementen amb estades a casa del mateix professor o en famílies locals. També és possible triar altres activitats com fotografia, cinema, hip-hop, interpretació, teatre o dansa, tot això en anglès.
Els alumnes interessats a aprendre altres llengües trobaran aquests dies una completa oferta de cursos al Saló de l'Ensenyament que presenta una àmplia oferta d'idiomes centrada especialment a oferir "experiències" a l'estranger més que a proposar cursos en escoles tradicionals..
Segons ASEPROCE, la demanda de cursos per estudiar a Alemanya concentra un 10% de les peticions. També ha crescut l'interès pel portuguès per ser una llengua parlada per 250 milions de persones i també per la creixent demanda del perfil d'enginyers de construcció que hi ha al Brasil. Altres idiomes d'economies emergents com el xinès o el rus guanyen quota de mercat.
La tendència actual consisteix a oferir als estudiants nous formats que permetin la immersiócultural al país estranger més que cursos en escoles tradicionals. Així, entre els programes més nous d'aquest any presentats per ASEPROCE hi haurà alguns en els quals els joves podran aprendre anglès en campaments de països de parla no anglesa (França i Alemanya, principalment) amb nens francesos i alemanys que també estan estudiant el mateix idioma.
Altres opcions són viatjar als Estats Units o Canadà per viure el dia a dia d'una granja agrícola, o participar en campaments, realitzar rutes de senderisme o esports d'aventura. Aquestes activitats es complementen amb estades a casa del mateix professor o en famílies locals. També és possible triar altres activitats com fotografia, cinema, hip-hop, interpretació, teatre o dansa, tot això en anglès.
Els alumnes interessats a aprendre altres llengües trobaran aquests dies una completa oferta de cursos al Saló de l'Ensenyament que presenta una àmplia oferta d'idiomes centrada especialment a oferir "experiències" a l'estranger més que a proposar cursos en escoles tradicionals..