• Afterwork
  • Antonella Roccuzzo busca la seva bota d’or

Antonella Roccuzzo busca la seva bota d’or

La parella de Leo Messi inicia el seu camí com a empresària obrint les portes d’Europa al gegant llatinoamericà de les sabates, Ricardo Sarkany

Antonella Roccuzzo (esquerra) amb Ricardo Sarkany i Sofía Balbi
Antonella Roccuzzo (esquerra) amb Ricardo Sarkany i Sofía Balbi
Barcelona
26 de Maig de 2017

Des de les èpoques en què Gustau Biosca apareixia a les portades de la premsa rosa de la mà de Lola Flores, o quan Kubala era notícia tant pels seus gols com pel seu profund coneixement de la Barcelona nocturna dels ’50; les dones dels futbolistes s’han convertit en éssers mitològics. Figures irreals i maltractades moltes vegades per gran part de la premsa esportiva, que les redueix al simple paper de “les dones de”, exposades com a maniquins a les contraportades.

En els darrers anys, però, el perfil està canviant. Helen Segler, esposa de Zlatan Ibrahimovic, és una reconeguda empresària amb una trajectòria construïda al marge del seu popular marit. En el cas del Barça, pocs coneixen Dani Jehle, aplicada estudiant d’arquitectura i parella de Ter Stegen. I què dir de Shakira, una icona mundial amb una repercussió mundial molt més gran que la de Gerard Piqué.

Les últimes a iniciar aquest procés d’apoderament han estat Antonella Roccuzzo i Sofía Balbi, companyes de Leo Messi i Luís Suárez respectivament; i emprenedores novells gràcies a la recent obertura de la sabateria Sarkany a Barcelona.

 Rocuzzo comanda el salt d’una gran marca llatinoamericana a Europa

Que Roccuzzo és una gran aficionada a la moda ho podíem comprovar diàriament seguint les seves publicacions a les xarxes socials i atenent a les seves aparicions públiques, en les que sol destacar pels dissenys que llueix. El que pràcticament ningú intuïa era una vessant emprenedora. I menys en la funció de pionera, perquè el negoci d’Antonella i Balbi no és una simple botiga de sabates més, sinó que suposa el salt d’una gran marca llatinoamericana a Europa.

Perquè Sarkany, pels argentins, és molt més que una simple sabata. En aquest cas, el nom fa la cosa. De la mateixa manera que arran de l’èxit de Sex and the city els models de Manolo Blahnik van deixar de ser sabates per convertir-se en Manolos; a l’Argentina els Sarkany també tenen una categoria pròpia.

Avui la cadena Sarkany compta amb 52 locals exclusius a Sud-Amèrica i 50 punts de venda a botigues multimarca. I no podem aspirar a lluir uns Sarkany si no estem disposats a invertir un mínim de 250 euros. La marca argentina competeix avui amb els grans noms del sector, però la seva història no ha estat sempre relacionada amb les altes esferes. El cognom Sarkany està lligat al gremi de sabaters des de fa més d’un segle, quan la família va iniciar un petit negoci a Hongria. Després de la 2a Guerra Mundial, en la que els néts d’aquell primer emprenedor van sobreviure als camps de concentració, la família va agafar les maletes per instal·lar-se a l’Argentina, on van començar de zero.

El cognom Sarkany està lligat al gremi de sabaters des de fa més d’un segle

L’home que va treure la marca de la humilitat per portar-la a les avingudes comercials més importants del món va ser Ricardo Sarkany. Després de conèixer el negoci, el representant de la quarta generació de sabaters de la família va decidir formar-se en Economia i Administració d’Empreses per canviar el destí de la marca. I així ho va fer, seguint un lema vital: “no fabriquem sabates, sinó objectes de desig”.

I sota aquest paràmetre funcionarà també la nova botiga de Roccuzzo. L’emprenedora ha escollit un repte d’alçada per iniciar-se al món dels negocis. En les seves mans hi ha l’èxit o el fracàs de la introducció d’una gran marca en el mercat europeu.