Artesania
Garantir la puresa del formatge
El propietari, Pere Antúnez, explica amb orgull la filosofia que singularitza els seus productes làctics de la resta. Si l'etiqueta informa que el làctic conté llet de cabra, "el 99% serà llet de cabra, i res més". Tot i que la legislació ho permet, a Montbrú no barregen tipus de llet diferents. La resta que faltaria per arribar al 100% del formatge serien el quall, el clorur càlcic i la sal.
Conservar la manualitat
Pel volum de facturació, el nombre de treballadors i les dimensions de la pròpia empresa ja no es poden anomenar artesanals: "Tenim capacitat per fer molts quilos de formatge en poca estona, però no volem perdre l'essència de la manualitat", explica Antúnez.
Grans volums
Homogeneïtzar la producció
D'altra banda, Antúnez explica que amb els anys han aconseguit "estandarditzar" la fórmula dels seus productes. Han sabut desenvolupar una tecnologia que els ha facilitat poder elaborar grans quantitats de formatge i seguir amb els seus processos, la gran majoria manuals.
Distribució nacional i internacional
Formatges Montbrú ven bàsicament a Catalunya, on estan servint a 650 botigues; volen arribar abans de finals d'any al miler. La seva venda es concentra a Barcelona i a l'àrea metropolitana, però també distribueixen els seus formatges a punts de Tarragona i Girona. A l'estat espanyol, fan arribar els formatges a Mallorca, Madrid i Palència. Tot i que l'exportació anys enrere havia arribat al 15%, en aquests moments se situa al 6%.
Noves vies de comercialització
Malgrat la crisi global, Formatges Montbrú ha anat creixent. Dels pocs més de tres milions d'euros facturats el 2012, esperen tancar el 2013 entre els 3'3 milions i els 3'5. Una de les noves raons és un nou sistema de comercialització. El propietari ha canviat l'estratègia i ha posat en marxa furgonetes pròpies per fer arribar la quinzena de referències i a les botigues on es venen els seus productes.