Si diuen que els 30 són els nous 20, els 50...també ho poden ser. Així ho ha entès la cantant canadenca Céline Dion, que després de més de tres dècades de carrera musical ha trobat una oportunitat de reinventar-se com a icona de la música. Resulta difícil pensar en casualitats en el món del showbusiness, però el tret de sortida oficial a la seva nova vocació es va produir a finals del mes de juny, coincidint amb la celebració de la Paris Fashion Week. En un escenari en el que no s’esperava de Dion més que el paper de figurant, l’artista va monopolitzar l’atenció de les càmeres lluint un atrevit conjunt de Dior i oferint tot tipus de posats als fotògrafs. Un recital d’estil i bon gust a tot just dos mesos vista de la presentació del The Céline Dion Collection, el seu bateig com a emprenedora al món de la moda.
Però remuntem-nos en el temps. A mitjans dels 90 Céline Dion ja era una de les més grans dives de la música nord-americana. Intèrpret de la cançó oficial dels Jocs Olímpics d’Atlanta ’96 i venerada pel seu My Heart Will Go On (sí, la cançó de Titanic), la cantant va optar per garantir la seva posició d’estrella convertint-se en una de les residents a Las Vegas, seguint així el camí marcat per altres artistes com Tom Jones, Prince, Elvis Presley o Britney Spears.
Un refugi daurat des d’on un artista pot combinar actuacions rutinàries a preus d’or amb gravacions de nous discos i gires per seguir en el record del gran públic. I, just quan ningú esperava grans sorpreses a la biografia de Dion, la canadenca s’entesta a convertir-se en una icona de la moda. I ho fet amb grans resultats. Entre els titulars apareguts després de la seva presència a la Paris Fashion Week hi trobem línies com “la icona de la moda que necessitava el 2017” (The Guardian), “Dion ofereix totes les seves postures” (USA Today), o el “Ningú brilla a París com Céline Dion” a la revista de moda WWD.
Sens dubte, la millor publicitat abans de la sortida de The Céline Dion Collection, un projecte del que la premsa va començar a parlar a finals de 2016 i que oferirà un catàleg amb roba, complements, maquillatge i mobles de disseny. Per fer-ho, la cantant comptarà amb la col·laboració de l’empresa de promoció EpicRights, que s’encarregarà de tancar acords amb els grans operadors del retail i de la venda de les llicències a escala global.
“Céline Dion és una marca d’impacte global i amb una base de fans difícilment comparable”, explicava el CEO d’EpicRights, Dell Furano, en l’anunci de l’associació. I aquest és un dels objectius de la marca: arribar als fans de l’artista. Per fer-ho, la col·lecció de Dion apostarà per productes accessibles tant en disseny com en preu.
La posada de llarg de la marca arribarà aquest proper mes d’agost, quan arribarà als aparadors dels grans magatzems nord-americans Nordstrom.
Aquest serà el punt final a una biografia emprenedora més aviat grisa. Si en la seva vessant artística Dion acumula 240 milions de discos venuts, cinc Grammys i set American Music Awards; les inversions empresarials de la cantant no van més enllà d’alguna compravenda immobiliària. Els 50 són una bona edat per reinventar-se.