“Els grans centres comercials catalans tenen de mitjana una afluència diària de 15.000 persones, que es pot traduir en uns 500.000 visitants al mes”, apunta José Luis Aguirre Gil de Biedma, director de l'exposició i president de Flecha Art, a VIA Empresa. “És el moment d’organitzar mostres d’art per tal de democratitzar-ne l’accés i apropar-les al públic”, continua Aguirre.
Com a conseqüència, els centres comercials s’han convertit en els grans aliats que, en temps de pandèmia i auge de les compres online, aposten per la reinvenció i el valor afegit. I Flecha 2022 el gran aliat. Busca portar l'art a totes les plantes del Centre Comercial Arenas de Barcelona, des del 29 d'abril al 29 de maig.
Aguirre (impulsor): "Els centres comercials tenen una afluència diària de 15.000 persones i és el moment d'apropar l'art a tot el públic"
Durant tot aquest mes, s'exhibiran obres d'art contemporani de més de 40 artistes provinents de diferents països que utilitzen diferents tècniques com ara pintura, gravat, dibuix, escultura o fotografia, entre altres. L'exposició Flecha (Feria de Liberación de Espacios Comerciales Hacia el Arte), va ser creada el 1991 a Madrid per artistes madrilenys amb l'objectiu de complementar Arco i canviar el concepte i la relació del públic amb l'art. I després de Barcelona té una parada a les Illes Balears.
Eliminar les barreres de l’art
Gràcies a les peces que es poden trobar al llarg de les Arenas s’eliminen les barreres de l’art contemporani. Una forma d’apropar l’art a un centre comercial per contemplar mentre passeges tranquil·lament o compres, ja sigui a l’interior a l’exterior.
Hi ha obres d'artistes de renom com ara Isabel Muñoz, Jesús Curiá, Eduardo Vega de Seoane o Federico Echevarría Sainz. Un museu gratuït que “democratitza la cultura”, segons els impulsors i que convida tota la societat barcelonina a ser-ne part i a descobrir d'una manera propera i divertida, l'art del nostre país.