Què tenen a veure el nas de Cleòpatra i el mercat? I les partícules quàntiques amb les relacions familiars? Aparentment, no tenen cap mena de relació, però l'emprenedor Christian Rodríguez assegura que en té molta més del que sembla. "Precisament l'aparença és el que fa que moltes persones es llancin a emprendre un negoci confiant que les coses són com semblen ser i amb una mica de sort se'n sortiran", explica en el llibre Despegar (Profit Editorial, 2017).
Aquesta mena de manual –que com bé diu l'autor no pretén ser un llibre d'instruccions- vol demostrar que l'aventura empresarial pot ser de tot menys fàcil. Per això, el lector rebrà alguns consells sobre els passos i etapes més importants en tot el procés de creació d'un negoci, passant per la cerca dels socis i l'equip, fins a l'estudi del mercat o la selecció dels millors inversors. Tot, per donar ales al projecte i ajudar-lo a enlairar-se.
Destaca la importància de partir amb una bona idea, però acompanyada d'una visió crítica. "Tinc molt clar que una idea sola no prospera, necessita una validació de gent amb criteri perquè et doni el feedback", assenyala en una entrevista a VIA Empresa. Només així un emprenedor pot assegurar-se que la idea és bona, perquè tenir un equip que la pugui rebatre o veure els punts negatius la farà reforçar-se.
L'autor també posa èmfasi en la gestió de les emocions de l'emprenedor, un element clau perquè els projectes assoleixin l'èxit. Entre els seus consells destaquen el fet de marcar-se objectius constantment i evitar l'autocomplaença, veure sempre el costat positiu de tot allò que passi o no deixar-se portar per l'ego en cap moment.
És a dir, sempre s'ha de tocar de peus a terra. Rodríguez enfoca de manera amena i realista cadascuna de les lliçons, tot basant-les en la seva experiència com a creador o col·laborador de projectes com ByHours, Northweek, WashRocks, Urban Secrets o Spotbus.
Vols un exemplar de 'Despegar'? Entra al sorteig i participa, regalem un llibre entre els lectors de VIA Empresa.