Les xarxes socials s'han convertit en el nou terreny de joc. Són un aparador per a les empreses, però també un camp on els afers personals –si un ho desitja- queden exposats a terceres persones. Això ens han fet modificar els nostres hàbits, la nostra feina, la manera de relacionar-nos... i una llarga llista de coses quotidianes que, sense adonar-nos, ara segueixen una altra pauta.
Tot això és el que explica la responsable de comunicació online de Moritz, Leti Rodríguez –més coneguda com a @letibop- al llibre Com sobreviure a les xarxes socials (Ara llibres, 2016). En ell, l'autora repassa els detalls més bàsics de plataformes com Facebook, Twitter, Instagram o Foursquare; i narra algunes de les seves aventures i desventures amb els usuaris de la cervesera a Internet.
La vida del CM
Tot i que Rodríguez podria dir que és community manager, social media manager i digital strategist, ella prefereix dir que una professional que "fa moltes coses", o amb un toc més d'humor, un "Social Mierder". Més enllà d'uns primers capítols amb coneixements fonamentals sobre l'ús de les xarxes i els tipus de personatges que s'hi poden trobar, l'autora dedica unes pàgines a desmitificar la imatge que s'ha donat al perfil del CM, un treballador sorgit de l'auge de les xarxes socials.
"La gent es pensa que ser community manager és molt divertit: només has d'estar connectat a Facebook i Twitter, publicar alguna xorradeta, comentar el que diuen els altres i respondre", relata, però no triga a anunciar que hi ha molt més: "És un obrer que s'arromanga les mànigues de la camisa i executa i promou els continguts".
La feina d'un CM, o d'un dels diversos professionals que es poden s'hi poden dedicar, comença ben d'hora al matí, revisant les xarxes socials des de casa. Segueix la rutina a la feina, amb una planificació dels continguts que s'aniran publicant durant del dia i amb una escolta activa per no deixar escapar cap imprevist que pugui ser beneficiós per la marca.
També ha de ser pacient, perquè és una mena de dependent virtual que s'encarrega de l'atenció al client a través de les xarxes. I, com destaca, el CM no té hora de sortida. Fins i tot a última hora del dia, ja al sofà de casa, repassa des del mòbil les xarxes socials per si cal "apagar algun incendi".
Qui es dediqui al sector, ja coneix a la perfecció les rutines, pel que aquest llibre segurament despertarà més d'un somriure en sentir-s'hi identificat. I si el lector és un nouvingut, no hi ha cap millor manera que aprendre sobre l'ús de les xarxes amb l'humor que ofereix Leti Rodríguez en aquest manual.
Autor: Leti Rodríguez |
|
Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre. |