• Afterwork
  • 21 consells per a futurs ‘influencers’

21 consells per a futurs ‘influencers’

Carlos Rebate recull més d’una vintena de testimonis del món digital i dóna les claus perquè qualsevol pugui convertir-se en ‘influencer’

La cerca a Google de "Influencer marketing" ha arribat a créixer un 72% durant alguns anys
La cerca a Google de "Influencer marketing" ha arribat a créixer un 72% durant alguns anys
Barcelona
20 d'Octubre de 2017
Act. 20 d'Octubre de 2017

“Un influencer és una persona que compta amb una certa credibilitat sobre un tema en concret i, per la seva presència i influència a les xarxes socials, pot arribar a convertir-se en un prescriptor, interessant tant per una marca determinada com per crear tendència o dissenyar el seu propi model de negoci”. Així defineix l’autor del llibre Influencers. Todo lo que necesitas saber sobre influencia digital (Ediciones Urano, 2017), Carlos Rebate, a aquestes persones que són capaces de moure un gran nombre de seguidors a les xarxes socials.

 

Avui en dia, quan sentim a parlar d'influenciadors, normalment pensem en persones joves i que es dediquen al món de la moda. Tot i això, per a Rebate, un influencer pot ser qualsevol persona, ja sigui psicòleg, arquitecte, advocat, informàtic, economista o periodista. És per això que l’autor del llibre ha buscat el testimoni de 21 persones influents en diferents camps per conèixer quines han estat les claus del seu èxit i els consells perquè qualsevol persona pugui convertir-se en influencer.

Les claus per convertir-se en ‘influencer’

Si qualsevol persona busca a Google “com convertir-se en un influencer”, trobarà mil maneres de fer-ho. Això és el que li va passar a Rebate i va decidir agrupar-les en cinc factors clau per influir digitalment:

 
  • Trobar el teu nínxol i cenyir-te a ell
  • Mostrar al món qui ets
  • Escoltar atentament
  • Treballar molt
  • Ajudar a la resta a tenir èxit

Per contrastar aquesta informació, Redondo parla amb Juan Merodio, un dels principals experts a Espanya i Llatinoamèrica en màrqueting digital, xarxes socials, transformació digital i màrqueting. Merodio apunta que “la influència depèn de molts factors, i la gran majoria dels nous influencers quan van començar no tenien al cap ser-ho, sinó que feien alguna cosa perquè els apassionava i ho volien compartir; i precisament és això el que ha fet que amb el temps es converteixin en influencers”.

Totes les marques els volen

L’auge d'aquest perfil en els darrers anys ha estat molt important. Tant que Clara Montesinos, CMO d’Influencity, una empresa que posa en contacte a les marques amb els influencers, assenyala que l’últim any la cerca a Google de l’expressió Influencer marketing ha augmentat un 72%. És per això que moltes empreses han anat a buscar aquestes persones per vendre els seus productes. I com aconseguir l’estratègia de màrqueting d’influència perfecte? Montesinos dóna quatre claus essencials per les marques:

  • Conèixer molt bé el teu mercat i els clients potencials a les xarxes socials
  • Tenir un objectiu clar i únic
  • Identificar l’influencer perfecte per arribar al target marcat
  • No posar tot el pes de la campanya de màrqueting a l’influencer

Tothom pot ser 'blogger'

Però no tots els influencers ho són per guanyar-se la vida com a imatge d’una marca. Segons l’expert en màrqueting digital, Merodio, la majoria d'influenciadors es troben en el món de la moda i dels jocs, quan en realitat es pot influir en qualsevol sector o nínxol. Un exemple d'usuari amb poder a la xarxa i no lligat a aquest sector és Scott Barry Kaufman, doctor en Psicologia cognitiva. Scott és un exemple perfecte d’influencer en un nínxol de coneixement específic, creativitat i psicologia positiva. Scott té un blog on publica continguts de gran qualitat. Li interessa fer divulgació científica i compartir les seves idees amb el públic general, no-científic, i la xarxa ha estat l’eina més fàcil i accessible per aconseguir-ho. A més, Scott no monetitza amb el seu blog, ja que “aquesta no és la raó per la qual estic fent això”.

I com Scott n’hi ha molts més de diferents sectors professionals que són seguits per moltes persones a les xarxes ja sigui per la seva feina, el seu carisma o la seva habilitat. Des d’un exagent de l’FBI expert en influir i atraure, fins a algunes de les persones més influents i de referència en lideratge, comunicació i màrqueting. Tots ells proporcionaran al lector idees i experiències pròpies per veure la influència digital des d’un altre punt de vista.

Vols un exemplar de 'Influencers. Todo lo que necesitas saber sobre influencia digital'? Entra al sorteig i participa, regalem un llibre entre els lectors de VIA Empresa.