• Afterwork
  • La crema de Cifuentes és "poc efectiva", segons l'OCU

La crema de Cifuentes és "poc efectiva", segons l'OCU

La presidenta de la Comunitat de Madrid va intentar furtar dos pots de crema anti-edat d'Olay

La crema Olay Regenerist
La crema Olay Regenerist
Redacció VIA Empresa
Barcelona
25 d'Abril de 2018

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, va haver de buidar la seva bossa a petició del vigilant de seguretat d'un Eroski l'any 2011, quan era vicepresidenta de l'Assemblea de Madrid, davant la sospita que hagués robat diversos productes cosmètics. Concretament cremes antiaging de la marca Olay, una crema que, segons la Organización de Consumidores y Usuarios (OCU), no és pas la millor ni la més efectiva contra les arrugues.

Així es mostra en un vídeo difós aquest dimecres per Ok Diario, que explica que Cifuentes va ser "enxampada robant" el 4 de maig del 2011 a la perfumeria d'un hipermercat del Puente de Vallecas, proper a l'Assemblea de Madrid, i va estar sota custòdia del vigilant de seguretat de l'establiment 45 minuts fins que s'hi van desplaçar dos agents de la Policia Nacional. Al més pur estil Winona Ryder, Cifuentes volia endur-se dos pots de crema que actualment es venen per 25 o 30 euros en diferents establiments. El diari apunta que cada unitat es venia per 22 euros, per tant el furt ascendria a un total de 44 euros.

Cifuentes en el moment de la seva retenció | Ok Diario

Segons un estudi de l'OCU que compara 14 cremes anti-edat del mercat, la millor és la crema Cien Crema de Día Q10, Todo tipo de pieles de Lidl, que costa 2,99 euros. La crema que va intentar furtar l'actual presidenta de la Comunitat de Madrid queda al mig de la taula de les comparacions. Amb un preu que oscil·la entre els 9,85 euros i els 15,75 euros, la marca americana obté un resultat "acceptable" pel que fa a l'eficàcia anti-arrigues, si bé una qualificació de "bona" pel que fa a la hidratació i l'etiquetat.

El missatge del seu anunci és contundent i per a l'OCU és molt qüestionable: “Per a un aspecte 10 anys més jove en només 4 setmanes”. Segons l'associació de consumidors, aquest anunci "es matisa amb un asterisc on s'esmenta un estudi d'eficàcia antiarrugas, però a cap moment es fa referència als  resultats de l'estudi ni a la seva rellevància estadística: la informació és incompleta… però l'efecte d'eficàcia que fomenta la compra de la crema està assolit". El recurs en la publicitat a expressions subjectives i termes com a "aspecte", "aparença", que es corresponen més amb l'abast real que cal esperar d'un cosmètic, afegeixen subjectivitat al missatge, disminueix la responsabilitat del fabricant, però segueixen transmetent als consumidors el missatge principal d'eficàcia "provada", segons l'organització.

Aquest és el rànquing de les cremes anti-edat de l'OCU:

  1. CIEN Crema de Día Q10, Todo tipo de pieles (Lidl)
  2. EUCERIN Hyaluron Filler, Pieles normales a mixtas, SPF 15
  3. L’ORÉAL Revitalift, Crema de día, Antiarrugas + firmeza
  4. VICHY Liftactiv, firmeza global, Piel normal y mixta
  5. NIVEA Q10 Plus, Cuidado de día, SPF 15
  6. GARNIER UltraLift, Cuidado Antimanchas, SPF15
  7. DIADERMINE Lift + Hidratante, Ultra-Lifting, Día
  8. OLAY Antiedad, Firmeza, Efecto lifting, Reafirmante, SPF15
  9. CLARINS Multirregenerante Jour, All skin types
  10. POND’S Regener-Activ, Antiarrugas + Firmeza, Día, SPF15
  11. LANCÔME Rénergie Multi-Lift, Todo tipo de pieles, SPF 15
  12. CLINIQUE Youth surge, Age decelerat. moisturizer, SPF 15
  13. ROC Retin-Ox Correxion, Antiarrugas, Hidratante, Día
  14. DELIPLUS Luxe Caviar Reaffirmant (Mercadona)

L'associació avisa que els resultats són "decebedors" en gairebé tots els casos i, que en les publicitats i envasos diuen i prometen "més del que són capaços de complir". "Hem comprovat que no eliminen arrugues i que amb prou feines les redueixen", assenyala.