Si algú dubta que Internet és la porta que obre ara el camí cap a l'èxit empresarial, s'equivoca. La corba del llibre que destaquem ho demostra, i no són només paraules, són xifres que avalen aquesta una nova forma d'obtenir beneficis mitjançant la descàrrega. O el que seria el mateix, el consum gratuït dels continguts que tan rebutgen les companyies d'abans. De tot això en parla Nicholas Lovell al llibreLa Curva (Ediciones Urano, 2014), qui dóna també algunes claus per liderar els negocis del futur.
Malgrat semblar d'entrada una metodologia disruptiva, no deixa d'estructurar-se en les tres fases essencials del màrqueting: trobar públic, conèixer-los i aconseguir que adquireixin el teu producte o servei. La diferència està, doncs, en la mentalitat i eines a utilitzar. Començant per comprendre que la gratuïtat dels continguts o un preu molt baix és el punt de partida per fidelitzar un client. Aquests són alguns dels consells que Lovell ofereix al seu llibre.
Freeloaders, una font de negoci
El consultor apunta a què només un 10% dels consumidors de videojocs per a smartphones i tablets paga per ells. L'altre 90% se'ls descarreguen. Aquesta majoria és la que constitueix la quota de mercat formada per freeloaders, els qui no generen benefici a les empreses pel pagament dels seus productes, sinó per ser un atractiu pels anunciants que busquen plataformes on inserir banners i pop-up.
Des de la seva experiència professional, Lovell afirma que s'ha de canviar la imatge sobre l'ús gratuït d'un producte o servei, ja que amb Internet, aquest consum, es pot monetitzar mitjançant la publicitat. No obstant això, el programador o empresa que ofereix el joc ha de tenir la capacitat d'oferir un producte bo i que capti usuaris, ja que és el flux elevat de visitants el que fa atractiu un programa.
I, per si no fossin prou font de negoci, sempre s'ha de contemplar el procés de conversió. Amb això Lovell vol deixar clar que, per molt que no paguin, cal cuidar tots els usuaris, ja que és difícil saber qui d'aquests pot passar a augmentar el percentatge de compradors de l'aplicació.
Superfans, un altre pilar del negoci
La barrera està en els 1.000 fans. Un cop obtingut aquest nombre de seguidors, un artista o empresari té l'èxit assegurat. És una afirmació d'un dels entrevistats que vertebren les teories de Lovell, concretament el fundador de la revista Wired, Kevin Kelly, i que va ser formulada al seu blog molt abans que l'autor de La curva s'adrecés a ell.
En aquell moment, la tecnologia no havia convertit encara les xarxes socials en un canal per crear comunitat i difondre els continguts amb rapidesa com ara. Si llavors els fans eren essencials, els superfans d'avui dia són encara més vitals per mantenir l'estabilitat d'un negoci.
Entre els consells que dóna Lovell per no perdre la seva fidelitat es troba cuidar fins al més mínim detall l'experiència d'usuari: posar a la venda edicions limitades, oferir un servei amb elements únics per a cada client, premiar els clients que assoleixen un nombre determinat de compres, etc.
El poder de la multitud
A l'inici del llibre, l'autor defineix la corba com l'element o estratègia que permet construir vincles entre persones i un producte per generar atracció i aconseguir que comprin. Es basa a adaptar les darreres tendències tecnològiques al màrqueting i les vendes per optimitzar el rendiment del negoci online, i el tradicional a partir d'eines digitals.
El resultat d'una estratègia ben definida i executiva és una multitud amb poder de decisió. Però no una tria qualsevol, sinó la tria de la teva pròpia empresa. És per això que Lovell emfatitza en els termes anteriors de freeloaders i superfans, ja que es converteixen en dos tipus d'usuaris essencials per obtenir guanys en un món globalitzat i digitalitzat.
Autor: Nicholas Lovell | |
Ets subscriptor de VIAempresa? Entra, participa al sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre. |