• Afterwork
  • Què és la dieta keto de la que tothom parla?

Què és la dieta keto de la que tothom parla?

El sector dels aliments low carb i keto està en ple creixement

Com són els productes de la dieta cetogènica? | Lourdes Lopez
Com són els productes de la dieta cetogènica? | Lourdes Lopez
Barcelona
15 de Maig de 2022

Des de fa un temps s'han posat de moda i moltes persones recorren a ella per perdre pes. Parlem de la dieta cetogènica o keto (pel teu nom en anglès ketogenic). Consisteix a limitar la quantitat diària de carbohidrats i consumir aliments que contenen greixos i proteïnes durant un període de temps molt controlat. Per què? Seguint una dieta baixa en carbohidrats el cos produeix petits mòduls de combustible en el fetge anomenats cetones fent servir els greixos de forma eficient i convertint-los en la seva principal font d'energia.

És una dieta similar a la dieta lowcarb en què la ingesta d'hidrats es limita, però sí que poden consumir-se. De la mà d'una i una altra (diguem-li) moda o estil de vida, molts supermercats i fabricants van crear fa temps línies de producte keto per als seus compradors. EUA és el principal mercat de keto, seguit d'Europa, una tendència que no para de créixer i aglutina interès pel desenvolupament de productes cada cop més premium. Un pas més enllà, algunes noves empreses i micromenpreses s'hi sumen i assorteixen el mercat en línia d'aquells productes prohibits en la dieta keto però que són als quals més costa renunciar: parlem de pa, pasta, arròs i fins i tot pastissos aptes per a una dieta baixa en hidrats. Repassem dues de les iniciatives més interessants nascudes al mercat català:

Impossible bakers

Quan no es pot menjar pa, doncs ve de gust pa i quan no es poden menjar dolços, ni brioixeria, un pensa en croissants tota l'estona. Impossiblebakers és el primer obrador keto i low carb d'Espanya. Es revindican com a artesans forners i reposteros que "han donat la volta a l'ofici". "Les nostres creacions artesanals s'elaboren cada dia, amb ingredients frescos, i es lliuren a les 24-48 hores de la comanda", expliquen. La venda dels seus productes, on inclouen fins a 50 productes en un catàleg que es va ampliant, es concentra al canal en línia i venen a tota Espanya peninsular, Portugal i França. De fet, entre els ambaixadors de la marca estan figures com KimKardashian, GwynethPaltrow o HalleBerry. Entre el seu portfolio hi ha pans (de llet, proteic, brioche, de llavors o rústic), rebosteria com carrot cakes, brownies, magdalenes i cookies i una àmplia gamma de tauletes de xocolata. NúriaColl, coneguda CEO de la Comunitat Soycomocomo; GustavoCatena, xef especialista en nutrició esportiva i rebosteria cetogénica i low carb des de fa 4 anys; i MarionaComas, filla i néta de pastissers en el Maresme, són els tres emprenedors tres el projecte. Avui, part de l'antic equip del negoci familiar (1949) també s'ha incorporat en al segon obrador que Impossible Bakers té a Malgrat de Mar, per així accelerar la producció.

Ketonic

La startup amb seu a Eivissa creada pels emprenedors VicençMartí, NicoAndonakis i VíctorSala proposa un pla d'alimentació sencer basat en els seus productes keto. El seu repte és liderar el mercat a Europa on ja són la primera empresa a Europa amb productes Keto-Certified. En la seva primera ronda de finançament liderat pels family offices Synarchy Ventures i 183 INVEST AB van aconseguir captar 1,1 milions d'euros. Del seu canal de venda en línia, van passar recentment a establir els seus primers punts de venda físics a Espanya dins de la coneguda cadena de Supermercats Organic Market. "Ho vam fer pels seus valors i la seva activitat afí, on trobem el nostre client potencial, que va a la recerca d'un producte orgànic, vegà, vegetarià, Keto-LowCarb o gluten-free", defensa Nico Andonakis, el seu fundador. El seu portfolio comprèn més de 30 productes que van des del cafè ecològic o la crema de fruits secs a pastes, arrossos i suplements per acostar-se a un estil de vida lowcarb sense sentir que estiguis fent dieta. Fundada per tres empresaris la companyia treballa actualment amb més de 100 socis. La seva experiència s'ofereix en línia mitjançant de la web ketonico.com i les seves xarxes socials a Instagram, Facebook i YouTube.