Els secrets del 'Social Media'

L'expert Víctor Puig publica un manual amb 250 consells pràctics sobre la gestió de les xarxes socials d'empreses i professionals

Els professionals també han de cuidar els seus perfils personals, és un benefici per l'empresa
Els professionals també han de cuidar els seus perfils personals, és un benefici per l'empresa
Aida Corón
22 de Gener de 2016
Act. 24 de Maig de 2017

Ser a les xarxes socials és imprescindible, i d'això ja no n'hi ha cap mena de dubte. És un altaveu, un aparador o, fins i tot, una carta de presentació. I és que s'han convertit en el primer recurs al qual la majoria recorre quan vol posar cara a un nom i saber qui és, què opina i què ha fet. Per tant, a escala professional, encara és més important ser a la xarxa.

Per als qui van perduts i necessiten un llibre a l'estil Xarxes socials per a dummies, poden agafar com a manual bàsic l'últim llibre de l'expert en temes digitals Víctor Puig: Social Media: 250 consejos prácticos (Ra-Ma, 2015). En ell, Puig explica conceptes bàsics com reputació online i deixa clars tots els beneficis que poden trobar les empreses i els treballadors en l'ús de les xarxes socials.

A més d'explicar com crear un bon perfil a Facebook, Twitter, YouTube o Instagram, dóna algunes claus per mesurar els progressos, analitzar-ho i fer més efectiva la presència a Internet. Les instruccions són breus i senzilles, pel que els no nadius digitals podran seguir les passes amb facilitat.

I pels qui no volen només tenir un manual on s'indiqui pas a pas com endinsar-se en les xarxes socials, Puig també dedica unes pàgines a donar alguns consells com els que destaquem.

 

  • Ser curiós: "L'actitud més important és assumir que, sense testejar les coses, no podràs tenir la seguretat que els teus apriorismes funcionen. Es tracta de voler investigar una mica més, de voler comprendre com funciona la comunitat".
  • Estar al dia: "Les xarxes socials són el producte d'una empresa i, per tant, estan obligades a la innovació [...] inevitablement l'ús de les xarxes canviarà, i a vegades de forma subtil i gradual i a vegades de manera abrupta".
  • Deixar que l'equip cultivi les seves xarxes: "Entre tots, aprendreu més ràpidament si compartiu el que aneu descobrint [...] pots utilitzar les xarxes socials com un punt d'interès comú per cohesionar l'equip i enfortir la cultura de l'empresa".
  • Aprendre dels que van per davant: "Segur que al teu sector coneixes a algú que ho fa millor a Twitter [...] fixa't en com ho fan, quins trucs usen i amb qui es relacionen. No dic que els imitis, sinó que pensis quines d'aquestes coses pots fer tu, potser més i millor".
  • Assistir a actes: "El millor networking és el que es realitza cara a cara".
  • Ser actiu: "Llegeix, publica, comparteix i pregunta. L'activitat a les xarxes no és només bolcar contingut".
  • Relaxa't i gaudeix: "No passa res per clicar en un enllaç d'un tuit que et crida l'atenció o per fer una ullada al teu mur de Facebook de tant en tant. No és una pèrdua de temps, sinó quelcom enriquidor".

 

 

Autor: Víctor Puig
Editorial: Ra-Ma
Any de publicació: 2015
Tema: Xarxes socials

Més informació 
 

Ets subscriptor de VIA Empresa? Entra, participa en el sorteig que fem cada setmana i emporta't aquest llibre.