• Afterwork
  • Els tres eixos de la innovació a l'empresa

Els tres eixos de la innovació a l'empresa

'Ingenio y pasión', el llibre recomanat per la revista Forbes, detalla les variables que intervenen en la capacitat d'innovar i ens ajuda a detectar les nostres mancances

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Aida Corón
17 de Gener de 2014
Act. 30 de Maig de 2017

Els millors països per innovar, a dia d'avui i segons les investigacions de Silvia Leal i Jorge Urrea, són Israel i Nova Zelanda. Ells dos són els autors de Ingenio y pasión (LID Editorial, 2013), una obra que ha tingut el privilegi de ser recomanada per la revista Forbes.

Més enllà de la disposició dels governs a invertir en I D o en crear un model eficient pel desenvolupament del talent nacional, els dos experts descobreixen quines són les vertaderes variables per mesurar la capacitat individual d'innovar. El seu mètode rep el nom d'Innova 3DX i ens ajuden a comprendre'l i a veure en què fallem a l'hora de ser creatius.

Dimensions del mètode Innova 3DX
1. Ecosistema creatiu
Cultura corporativa, clima i estil de lideratge. Aquests són els elements que queden agrupats en aquesta primera dimensió, la qual condiciona el nostre comportament general vers la feina i la capacitat de ser creatius i innovadors.

En funció del tipus de líder que siguem o que es trobi per sobre nostre, per exemple, veurem limitat l'horitzó. Si qüestionen el que fem, per norma general, no ens atrevirem a arriscar. En canvi, si ens donen suport i ens animen a posar a prova noves estratègies, tenim una clara font de motivació per superar-nos i extreure el màxim a les nostres habilitats personals.

Tot i això, cal tenir clar que el propi estil de lideratge depèn molt de la pròpia cultura corporativa i del clima laboral.

2. Potencial innovador
Aquesta és el segon eix que acaba influenciant el comportament innovador. En aquest cas, però, no parlem d'influències alienes a nosaltres, sinó de la nostra pròpia disposició. Per això, els seus elements per mesurar el potencial són: creativitat, perfil tecnològic i el psicològic.

Per entendre-ho, els autors fan una descripció breu i senzilla. Si ens envaeix el pessimisme, no tenim autoestima i creiem que no tenim el control de les nostres pròpies accions ni intentem adaptar-nos a les eines de treball (especialment a les tecnològiques), no intentarem innovar perquè estarem insegurs davant els nous límits que trobarem.

3. Passió
No és més que la força que condiciona el que ens empeny a actuar. Dit d'una altra manera, el que ens motiva a innovar o que ens fa tenir por al fracàs. Els autors identifiquen aquesta variable com la fonamental per distingir els emprenedors d'èxit, perquè dominar la passió implica tenir un control bo de nosaltres mateixos.

Radiografia de la innovació
D'acord, tenim les tres variables, però i ara què? Tot comença per escoltar-nos a nosaltres mateixos i el nostre entorn, analitzant les tres branques. D'aquesta manera, podrem identificar on està la peça que no encaixa.

VIAempresa sorteja un llibre d'empresa entre els seus subscriptors. El guanyador del llibre d'aquesta setmana, Ingenio y pasión (LID Editorial, 3012) de Silvia Leal i Jorge Urrea, és Ignacio Magallón. Enhorabona i gràcies per participar!