La setmana passada vèiem com Kanye West era capaç de trencar el mercat de les sabatilles esportives amb una col·laboració amb Adidas. Només amb posicionar el seu nom, el cantant era capaç d’esgotar l’estoc d’unes sneakers de 220 euros i que podien arribar a fregar els 1.000 euros a la revenda. Doncs bé, West no és l’únic raper interessat en el món de les vambes. Eminem va convertir-se en un dels músics més coneguts del món al ritme de les cançons que narraven la vida del seu alter ego, Slim Shady. Després de vendre més de 110 milions de discos, l’artista ha reduït la seva producció musical per centrar-se en la seva vessant emprenedora i inversora en el món, com no, de les vambes. Un afició que Eminem va portar al terreny del col·leccionisme i de la que ara n’ha fet negoci.
L’entrada professional d’Eminem al mercat de les sneakers es va produir a mitjans de l’any passat, amb la inversió a l’start-up StockX, un portal que copia el funcionament dels mercats borsaris, però on les accions són substituïdes per les sabatilles més preuades pels col·leccionistes.
StockX ofereix als seus usuaris tot un catàleg de sabatilles esportives que ja no es poden trobar a les botigues i, el més important, permet consultar el seu valor en viu, amb cotitzacions en constant moviment segons la llei de l’oferta i la demanda. Gràcies a aquest sistema, els col·leccionistes poden trobar ofertes, comprar exemplars impossibles de trobar al mercat quan considerin que estan al seu pic més baix de preu i tornar-los a posar en circulació quan considerin que poden multiplicar la seva inversió.
“Les sabatilles sempre han estat de gran interès per mi i he col·laborat de bon grat amb marques com Nike. A més, vaig descobrir que els fundadors d’StockX són de Detroit, pel que vaig voler participar al projecte”, explicava Eminem després de la seva inversió a una companyia de la seva ciutat natal.
En el temps que ha passat des de la injecció de calers d’Eminem, la pàgina ha millorat els serveis, garantint l’autenticitat de tots els productes en subhasta i oferint un historial del valor de totes les sabatilles disponible pels usuaris.
Una start-up com StockX pot semblar una aposta sense mercat des de la perspectiva europea, però als Estats Units és tot un negoci. De fet, Eminem no ha estat l’única celebrity que ha vist una opció d’incrementar ingressos invertint en la companyia. Al febrer d’aquest mateix any, l’actor Mark Wahlberg i el director general d’AOL, Tim Armstrong, van participar en una nova ronda de finançament que va arribar als sis milions de dòlars.
StockX, però, és una start-up generosa amb els seus inversors. Agraïda per l’èxit aconseguit en les seves rondes de finançament –i buscant convèncer els indecisos-, l’empresa va sortejar un parell d’exemplars de les Air Jordan 4 Eminem Carhartt, gairebé impossibles de trobar al mercat i amb un preu de més de 30.000 dòlars. Un gran ham.