En l'àlbum de fotos de rei Frederik IX de Dinamarca no hi falta cap de les estampes clàssiques dels monarques. Escenes familiars, fotografies de despatx i, per descomptat, un retrat militar. Aquest peculiar mandatari, però, compta amb un revelatge poc comú entre la gent de sang blava. Fotografies amb el tors nu, mostrant un drac d'inspiració asiàtica tatuat al pit i tot tipus de flors i animals mitològics decorant els seus braços. Un treball artístic obra d'un dels millors tatuadors de la història: George Burchett.
Des de la seva inauguració el 1900, l'estudi de Burchett al Mile End Road de Londres es va convertir en un centre de peregrinació per a tota l'alta societat europea. Per les mans del Rei dels tatuatges, tal com era conegut, no només va passar les famílies londinenques més benestants de principis del segle XX, sinó també alguns dels monarques més poderosos del moment, com el mateix Frederik IX de Dinamarca, George V d'Anglaterra o Alfonso XIII, avi de l'actual rei emèrit.
Burchett va fer del tatuatge un element de distinció i es va consolidar com a artista de renom en una disciplina menyspreada fins aleshores gràcies a un estil exòtic mai vist. Una marca personal que reflectia una biografia marcada pel moviment constant.
La relació de Burchett amb la tinta comença ben aviat, quan utilitza el seu germà de cinc anys per practicar els seus primers dissenys. Al cap de poc temps, el noi decideix ampliar horitzons i marcar la pell dels seus companys d'escola a Brighton. L'incipient tatuador acumulava fama i càstigs per mala conducta, fins que amb 12 anys és expulsat del col·legi.
Fart de no poder desenvolupar-se com a artista, Burchett s'uneix a la marina, on recorrerà l'immens imperi britànic i descobrirà nous dissenys i tècniques de tatuatge a zones com l'Índia, el sud-est asiàtic, el Japó o l'Àfrica. Un conglomerat d'influències que recollirà i amb les que jugarà en la pell dels seus companys de viatge.
Cada cop més interessat per la tinta i menys implicat en la seva feina com a militar, l'artista aprofita una aturada a Israel per desertar i obrir el seu primer estudi a Jerusalem, on rep els seus primers clients de renom i on es forja la llegenda.
Més d'una dècada després de fugir de casa, Burchett decideix que és hora de tornar, i s'inclou un Davis com a cognom per tal d'evitar la justícia, que el buscava per desertor. A la tornada a Anglaterra coneix els tatuadors de referència del moment, Tom Riley i Sutherland MacDonald, que seran els seus promotors.
Burchett va saber unir la professionalitat dels seus mentors juntament amb un estil mai vist a Anglaterra per fer-se un nom propi. A això hi va sumar una estratègia empresarial mai vista abans en un estudi de tatuatges, creant productes paral·lels com la seva línia de cosmètics de tatuatge, que va causar furor entre les dones del Regne Unit, i aprofitant l'aparador dels mitjans de comunicació per exhibir les seves grans obres, com l'estrella del circ, The Great Omi, al que va convertir en una zebra humana.