06
de Maig
de
2013
Act.
18
de Juny
de
2013
Són els homes de moda: els germans Roca acumulen en els darrers dies actes públics i felicitacions sense treva. La proclamació d'El Celler de Can Roca com a millor local gastronòmic del món, segons la revista Restaurant, ho ha capgirat tot. Amb un equip de cinquanta professionals, una facturació anual de 2,2 milions d'euros i un pressupost que es destina en un 45% a primera matèria, aquest projecte familiar s'ha posat en el centre de les mirades internacionals. I la ciutat de Girona vol aprofitar-ho al màxim. Aquest són, segons els actors econòmics, els seus reptes:
1. Preparar-se pel turista estranger.El Celler de Can Roca experimentarà un canvi en el perfil de client, segons preveu Marta Fernández, creadora del bloc Gastroeconomy i autora del llibre Reinventores. "El 2009, quan va entrar en el rànquing dels cinc millors del món, ja va obrir mires cap al mercat espanyol. La clientela local sempre tindrà un gran pes per la sensibilitat gastronòmica que té Catalunya", explica, "però creixarà molt el nombre d'estrangers". "Representarà més del 50% dels comensals", quantifica el professor del Departament de Direcció General i Estratègia d'Esade, Marcel Planellas.
2. Apostar pels creueristes a tres quarts d'hora. L'incipient mercat dels creuers a la Costa Brava, especialment a Palamós i en menys mesura a Roses, ha trobat una veta de qualitat. La tradició de fer excursions diürnes a terra tindrà un bon reclam: menjar a la ciutat amb el millor restaurant del món. De fet, en una recent fira mundial dels creuers a Miami (EUA), s'hi va vendre la fórmula conjunta d'arribar a Roses i de visitar Girona pel seu potencial gastronòmic. El 2014 hauria de ser una realitat.
3. Maximitzar els efectes pels proveïdors. La cuina dels germans Roca "es basa en la relació dels proveïdors de la zona", subratlla Fernández. En aquest sentit, els productors i comerciants locals esperen notar a curt termini un augment de la demanda i, sobretot, de la reputació.
4. Potenciar l'alimentació de mercat. Que els germans Roca sempre han confiat en els productes de mercat, és un fet. Per això, alguns mercats de la capital gironina, com el del Lleó, ja planifiquen aprofitar al màxim la bona notícia amb campanyes i actes al respecte.
5. Fer una marca comuna gironina. "Ja fa temps que col·laborem amb el Celler de Can Roca", explica el conseller director del Patronat Costa Brava-Girona, Ramon Ramos. "És un dels valors fonamentals de la nostra promoció turística", argumenta. I com que ja ho saben, volen fer més forta que mai la marca conjunta de Girona. No només de la ciutat: "El fet que l'anterior 'número 1' fos gironí consolida la zona com a destí gastronòmic, beneficiarà també la resta de restaurants i tota la industria agroalimentària", destaca Planellas.
6. Aprofitar la publicitat sense costos. "Ara un tio de Texas sap on es Girona", exclama un portaveu de la Cambra de Comerç de la ciutat. La difusió de la notícia ha tingut un ressò transcontinental. Per Jordi Comas, de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona (UdG), la ciutat té ara l'oportunitat de capitalitzar-ho.
7. Donar solució a les places hoteleres. Per alguns actors de la ciutat, l'oferta hotelera està sobredimensionada en algunes èpoques de l'any. Per això, les bones previsions inciten a pensar en un turisme menys vinculat a les èpoques de vacances i més regular durant tot l'any.
8. Exprimir l'alta velocitat. La notícia no podia arribar en un millor moment. La posada en marxa de l'alta velocitat a principis d'any connecta Girona millor que mai amb Barcelona i amb el sud de França, un del mercats més actius per a les comarques gironines.
Això sí -bromegen a la ciutat- el repte més urgent és poder trobar taula a El Celler de Can Roca. Per aquest any, ja es fa difícil aconseguir una reserva.
1. Preparar-se pel turista estranger.El Celler de Can Roca experimentarà un canvi en el perfil de client, segons preveu Marta Fernández, creadora del bloc Gastroeconomy i autora del llibre Reinventores. "El 2009, quan va entrar en el rànquing dels cinc millors del món, ja va obrir mires cap al mercat espanyol. La clientela local sempre tindrà un gran pes per la sensibilitat gastronòmica que té Catalunya", explica, "però creixarà molt el nombre d'estrangers". "Representarà més del 50% dels comensals", quantifica el professor del Departament de Direcció General i Estratègia d'Esade, Marcel Planellas.
2. Apostar pels creueristes a tres quarts d'hora. L'incipient mercat dels creuers a la Costa Brava, especialment a Palamós i en menys mesura a Roses, ha trobat una veta de qualitat. La tradició de fer excursions diürnes a terra tindrà un bon reclam: menjar a la ciutat amb el millor restaurant del món. De fet, en una recent fira mundial dels creuers a Miami (EUA), s'hi va vendre la fórmula conjunta d'arribar a Roses i de visitar Girona pel seu potencial gastronòmic. El 2014 hauria de ser una realitat.
3. Maximitzar els efectes pels proveïdors. La cuina dels germans Roca "es basa en la relació dels proveïdors de la zona", subratlla Fernández. En aquest sentit, els productors i comerciants locals esperen notar a curt termini un augment de la demanda i, sobretot, de la reputació.
4. Potenciar l'alimentació de mercat. Que els germans Roca sempre han confiat en els productes de mercat, és un fet. Per això, alguns mercats de la capital gironina, com el del Lleó, ja planifiquen aprofitar al màxim la bona notícia amb campanyes i actes al respecte.
5. Fer una marca comuna gironina. "Ja fa temps que col·laborem amb el Celler de Can Roca", explica el conseller director del Patronat Costa Brava-Girona, Ramon Ramos. "És un dels valors fonamentals de la nostra promoció turística", argumenta. I com que ja ho saben, volen fer més forta que mai la marca conjunta de Girona. No només de la ciutat: "El fet que l'anterior 'número 1' fos gironí consolida la zona com a destí gastronòmic, beneficiarà també la resta de restaurants i tota la industria agroalimentària", destaca Planellas.
6. Aprofitar la publicitat sense costos. "Ara un tio de Texas sap on es Girona", exclama un portaveu de la Cambra de Comerç de la ciutat. La difusió de la notícia ha tingut un ressò transcontinental. Per Jordi Comas, de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona (UdG), la ciutat té ara l'oportunitat de capitalitzar-ho.
7. Donar solució a les places hoteleres. Per alguns actors de la ciutat, l'oferta hotelera està sobredimensionada en algunes èpoques de l'any. Per això, les bones previsions inciten a pensar en un turisme menys vinculat a les èpoques de vacances i més regular durant tot l'any.
8. Exprimir l'alta velocitat. La notícia no podia arribar en un millor moment. La posada en marxa de l'alta velocitat a principis d'any connecta Girona millor que mai amb Barcelona i amb el sud de França, un del mercats més actius per a les comarques gironines.
Això sí -bromegen a la ciutat- el repte més urgent és poder trobar taula a El Celler de Can Roca. Per aquest any, ja es fa difícil aconseguir una reserva.