Idea, producte i negoci

Justo Hidalgo descriu els aspectes fonamentals del cicle de vida de creació, desplegament i gestió d'un producte o servei innovador

És molt important analitzar totes les fases des del naixement de l'idea fins la posada en marxa del negoci
És molt important analitzar totes les fases des del naixement de l'idea fins la posada en marxa del negoci
Barcelona
08 de Setembre de 2017

Hi ha cops en els quals un emprenedor té una molt bona idea que resol una necessitat del mercat però fracassa en la posada en marxa del negoci. O pot ser que una persona tingui molts coneixements en gestió empresarial però que el seu producte no sigui innovador o no aconsegueixi fer-se un lloc al mercat. És per això que a l'hora de crear un nou producte o servei innovador calen coneixements i eines per al seu desenvolupament des del naixement de la idea fins a la posada en marxa del negoci.

Justo Hidalgo, especialista en estratègia de producte i consultor per empreses, exposa en el llibre Idea, Producto y Negocio (Libros de Cabecera, 2017) els aspectes fonamentals del cicle de vida d'un producte. Per això, divideix la seva obra en tres parts.

La primera part, la idea, se centra a trobar aquell producte o servei que realment satisfà necessitats dels consumidors i resol un problema que val la pena ser resolt. Per aconseguir-ho, Hidalgo descriu una sèrie de tècniques per trobar una bona idea sobre la qual després basar el negoci. Aquestes eines ajuden al procés creatiu, a l'anàlisi del mercat objectiu, a entendre les possibles necessitats dels clients potencials i a millorar els nostres productes per tal que siguin més atractius.

El producte, la segona part del llibre, s'ocupa de convertir la idea resultant en la primera part en un producte totalment definit i amb potencial d'èxit. Tal com explica el mateix autor, "aquesta part és una mescla de gestió de producte i màrqueting". En aquestes pàgines, Hidalgo posa especial atenció en el concepte de producte complet, que consisteix a pensar en quines altres utilitats proporciona el producte més enllà de la seva funció principal.

Finalment, l'última part, centrada en el negoci, té l'objectiu de donar les claus per aconseguir ingressos recurrents i escalables. Per això és molt important tenir clar el model de negoci que tindrà l'empresa. Una eina molt útil per visualitzar-lo és el llenç Lean, un concepte que prové del Business Model Canvas però adaptat a les startups. Però alguns cops, per una startup és difícil que els ingressos generats per la seva activitat siguin suficients per mantenir en peu el negoci. És per això que Hidalgo finalitza el seu llibre amb un llistat de mètodes per tal que les empreses emergents aconsegueixin vies de finançament externes.

Vols un exemplar de 'Idea, Producto y Negocio'? Entra al sorteig i participa, regalem un llibre entre els lectors de VIA Empresa.