La societat actual, descrita pel sociòleg Zygmunt Bauman com a societat líquida, viu en una incertesa permanent provocada per la vertiginosa rapidesa dels canvis que es produeixen al seu voltant i que afebleixen els vincles humans. Tot canvia ràpidament. Res és per sempre: ni les relacions, ni les decisions, ni, per descomptat, els productes i béns que ens acompanyen. Per això, la societat líquida de Bauman, entesa des del vessant econòmic, pot ser utilitzada fàcilment com a argumentari per als departaments de màrqueting i comercials de les empreses: les ulleres de sol les has de renovar cada estiu, el cotxe s'ha d'anar canviant cada pocs anys, una sola casa no serveix per a tota la vida... Aportar-li la qualitat de "liquiditat" a un producte, en part, promou la seva compra contínua, la necessitat de renovar-lo. Així ho percep també Toni Galmés, que amb la seva il·lustració setmanal, recupera les paraules del sociòleg polonès per ironitzar sobre el seu ús en l'àmbit comercial.
Ja ho deia Bauman...
15
de Juliol
de
2023