L'ànima de les marques

Tenir un relat emotiu, atraient i capaç d'empatitzar amb les persones és la clau de l'èxit de les empreses

Coca-Cola ha aconseguit que la felicitat sigui la seva principal etiqueta
Coca-Cola ha aconseguit que la felicitat sigui la seva principal etiqueta
Aida Corón
12 d'Agost de 2016
Act. 24 de Maig de 2017

"En una era on el poder del consumidor i les seves exigències han crescut de manera considerable, les marques tenen avui en dia un repte més granque mai a l'hora d'aconseguir connectar amb les persones". Així de clar i concís es mostra el publicista i especialista en màrqueting Nicolás de Sala a les primeres pàgines del seu últim llibre, Brand Soul(LID Editorial, 2016). Un treball on deixa molt clar que cap marca ha de tenir la pretensió de canviar el món i encisar el seu consumidor si no és, en primer lloc, una marca humana.

Com més plena, humana i més madura sigui, "millor connectarà amb les persones", assegura, per això considera que les empreses han de deixar de pensar en números, quotes de mercat i estratègies basades en conceptes empresarials purs per esdevenir capaces d'iniciar una conversa amb els seus clients. És a dir, les marques han de saber què vol el mercat, interactuar amb ell i saber per què i com ho vol.

Brand Soul desgrana les claus per construir una marca humana que aconsegueixi arribar no només a la ment, sinó també al cor dels consumidors. De Sala elabora una mena d'anàlisi de les diverses personalitats de les persones, així com de les empreses i els seus productes i serveis.

Acompanya tota la teoria amb l'estratègia efectuada per grans companyies com Virgin, Coca-cola, Volkswagen o La Caixa, les quals han aconseguit elaborar un relat amb un storytelling potent per guanyar-se el consumidor.

Decàleg de la marca humana
Si una marca és com una persona, que ha de tenir ànima i personalitat, aleshores també ha de tenir certes característiques que el facin més propera a la humanitat.

El més important és que sàpiga acceptar-se a si mateixa per potenciar allò que fa bé i millorar quan s'equivoca; però també ha de tenir compromís, responsabilitat i lleialtat vers la comunitat. Si compleix aquests requisits, la marca gairebé haurà aconseguit presentar un grau d'humanització global.

L'altra meitat del camí consisteix a adquirir els 10 trets que per a De Sala són els més importants en una marca humana:

  1. Amor
  2. Reconeixement
  3. Maduresa
  4. Lleialtat
  5. Confiança
  6. Vitalitat
  7. Ser propera
  8. Transparència
  9. Empatia
  10. Història


 


Autor: Nicolás de Sala
Editorial: LID Editorial
Any de publicació: 2016
Tema: Gestió

Més informació