Qui li haguès dit a Oli Melhuish (el xef exsoci de Somwhere Cafè adobat prèviament a The Savoy i L'Enoteca de Paco Pérez), que la seva vida donaria un canvi d'aires tan radical fa dos anys quan va decidir posar-se al capdavant de l'oferta gastronòmica de La Esquina.
El restaurant, adscrit als hotels confrontants Regina i Pullitzer, celebra el seu tercer aniversari convertit en lloc de peregrinació el cap de setmana —fins i tot amb cues al carrer—des que el brunch es va posar de moda a Barcelona (de 12h a 14h, entre 20 i 25 euros). La culpa la tenen creacions gustostes i fàcils com el seu biquini, un dels més famosos entre la premsa gastronòmica de la ciutat (guanyador del premi al millor Biquini de Barcelona) i uns ous benedict que tenen legió de seguidors a Instagram (venen 70 unitats setmanals). Li segueixen, a la saga, el fish & xips (no podia ser d'una altra forma amb un xef de la City) i un competent combinat de migdia (a 18 euros, del que venen unes 100 unitats setmanals). Tenen cremes i amanides a escollir —cogollo de Tudela, amanida de tomàquet amb maduixes—, i proteïnes —lluç, roast beef rostit amb romesco…—, pasta o llegums —lasagna, estofat de mongetes, quinoa amb coliflor…—. A l'oferta, se suma una mentalitat lliure de plàstics (tots estan elaborats amb biodegradable de midó de blat de moro).
Irina de Felipe i Celia Ballesteros són la directora i sotsdirectora de l'espai, respectivament. Un local de 85 metres quadrats (comptant la cuina serien 110m2) que havia estat la sala d'esmorzars del Regina, però que van decidir obrir per la cruïlla tan cèntrica que és el carrer Bergara: en la unió entre Balmes, Pelai i Plaça Catalunya; captant així el públic que camina per Pelai en sentit Plaça Catalunya o direcció Universitat.
Primer, van venir pel seu cafè: La Esquina va ser un dels primers llocs amb cafè d'especialitat de Barcelona amb un alliurebritish. Després, es van quedar per les seves vàries opcions healthies; del milloret de la zona. En la carta líquida resulten hits de la casa com el suc tropical (amb mango, coco i pinya), la llimonada casolana amb fruita del dia, l'Espresso Martini (amb vodka, licor cafè, doble espresso) o la taronjada casolana (amb suc taronja natural, soda, gel).
Emilio Lecuona, el "antidissenyador", acaba donant-li aquest toc de neomodernura febril que tant agrada al públic que es cuida i que a un local d'aquestes característiques tant competeix. Van ser 450.000 euros per vestir-lo i han estat premiats amb la visita fidedigna de molts clients locals que repeteixen cada setmana. "De vegades diverses vegades, això ens ajuda a posar-nos les piles i anar canviant el que oferim", assenyala Melhuish. En total, 6.000 coberts setmanals (entre 180 i 220 coberts al dia): com un tir.
La fórmula sembla que ha donat resultat: la seva facturació anual bruta l'any passat va escalar fins als 676.000 euros. En el seu tercer aniversari, el grup és a punt d'obrir un tercer hotel amb 65 habitacions que porta per nom Casa Luz i que està destinat a ser recer d'aquest turista preocupat pel medi ambient que busca una mica més en un allotjament (tindrà l'etiqueta BioSphere). El turista i el local que vulgui seguir gaudint d'una cuina viatjada però amb sentit que no està a l'abast de molts locals de la ciutat.
La Esquina
Carrer de Bergara, 2, Barcelona
Tel.: 937 687 242
Preu Mitjà: 20-25