10
d'Agost
de
2016
Act.
10
d'Agost
de
2016
La licitació de noves obres de construcció de línies ferroviàries d'Alta Velocitat (AVE) ha caigut un 76% en el primera meitat de l'any en comparació amb el mateix període de l'exercici anterior, segons dades de la patronal de les grans constructores Seopan.
Entre gener i juny es van treure a concurs contractes per un import de 176,9 milions d'euros mentre que fa un any l'import arribava a 738,3 milions d'euros.
La finalització durant el passat any de diferents corredors d'Alta Velocitat, com els que connecten amb Zamora, Palencia i Lleó, constitueix una de les causes d'aquesta disminució de les noves obres, juntament amb la interinitat del Govern. Al descens en el llançament de nous contractes s'ha sumat la paralització d'alguns ja adjudicats davant les diferents reclamacions de sobrecostos o modificacions realitzades per les constructores contractistes dels treballs.
Es tracta d'un contracte de muntatge de via dels túnels de Pajares de l'AVE a Astúries, dos trams de l'AVE a Galícia, i els de el denominat nus de Bergara de la Y basca, entre d'altres.
No obstant això, actualment, a més d'aquestes tres connexions del tren de gran velocitat a Astúries, Galícia i el País, Adif té encara en construcció altres corredors d'AVE com els d'Extremadura i el Corredor Mediterrani, i està pendent d'acabar els enllaços a Granada, Múrcia i Castelló.
Malgrat això, el llançament de noves obres de l'AVE amb prou feines va suposar un 4% del total d'obra pública promoguda a tot el país durant la primera meitat de l'any i ha constituït un dels motius d'aquest descens.
Fins al passat mes de juny, les diferents administracions públiques van treure a concurs obres per un total de 4.547 milions d'euros, la qual cosa implica una reducció del 19% respecte a un any abans.
Per administracions, el Ministeri de Foment, principal organisme contractant de l'Administració central, malgrat el descens de l'AVE, ha elevat un 14,6% la licitació d'obres i ha promogut el 41,4% de la licitació total.
En concret, aquest Departament ha tret a concurs projectes per un total de 1.880 milions d'euros, impulsats pel repunt del 29% registrat per les de carreteres, fonamentalment contractes de manteniment.
Entre gener i juny es van treure a concurs contractes per un import de 176,9 milions d'euros mentre que fa un any l'import arribava a 738,3 milions d'euros.
La finalització durant el passat any de diferents corredors d'Alta Velocitat, com els que connecten amb Zamora, Palencia i Lleó, constitueix una de les causes d'aquesta disminució de les noves obres, juntament amb la interinitat del Govern. Al descens en el llançament de nous contractes s'ha sumat la paralització d'alguns ja adjudicats davant les diferents reclamacions de sobrecostos o modificacions realitzades per les constructores contractistes dels treballs.
Es tracta d'un contracte de muntatge de via dels túnels de Pajares de l'AVE a Astúries, dos trams de l'AVE a Galícia, i els de el denominat nus de Bergara de la Y basca, entre d'altres.
No obstant això, actualment, a més d'aquestes tres connexions del tren de gran velocitat a Astúries, Galícia i el País, Adif té encara en construcció altres corredors d'AVE com els d'Extremadura i el Corredor Mediterrani, i està pendent d'acabar els enllaços a Granada, Múrcia i Castelló.
Malgrat això, el llançament de noves obres de l'AVE amb prou feines va suposar un 4% del total d'obra pública promoguda a tot el país durant la primera meitat de l'any i ha constituït un dels motius d'aquest descens.
Fins al passat mes de juny, les diferents administracions públiques van treure a concurs obres per un total de 4.547 milions d'euros, la qual cosa implica una reducció del 19% respecte a un any abans.
Per administracions, el Ministeri de Foment, principal organisme contractant de l'Administració central, malgrat el descens de l'AVE, ha elevat un 14,6% la licitació d'obres i ha promogut el 41,4% de la licitació total.
En concret, aquest Departament ha tret a concurs projectes per un total de 1.880 milions d'euros, impulsats pel repunt del 29% registrat per les de carreteres, fonamentalment contractes de manteniment.