Si està pensant muntar un negoci però no li arriben les idees, potser una opció és optar per una franquícia. I si els estalvis li ho permeten, per què no mirar a les més competitives? No cal que es treballi un rànquing, FranchiseDirect ja ha fet aquesta feina.
1. Subway: A la primera posició hi trobem el local de menjar ràpid Subway, que té una gran penetració als països anglosaxons, tot i que cada cop es veuen més restaurants de la franquícia per Europa. Compta amb més de 37.500 tendes arreu del món
2. 7 Eleven: El supermercat que mai tanca és una de les marques més valorades al món. Un servei continu de productes i la possibilitat d'incorporar-hi una benzinera. 7 Eleven compta amb gairebé 48.000 mercats.
3. McDonald's: El rei dels restaurants de menjar ràpid. En els últims vint anys ha passat de ser un referent de la cultura gastronòmica nord-americana a convertir-se en una marca global. Avui té més de 33.500 restaurants repartits pels cinc continents.
4. KFC: Tercera marca de menjar ràpida en aquest llistat, i no serà l'última. Si McDonald's és l'especialista en hamburgueses, KFC regna al món del pollastre fregit. Una altra marca global amb gairebé 17.000 tendes que es poden trobar, fins i tot, als indrets més remots.
5. Burger King: La competència directa de McDonald's encara es mou a xifres llunyanes al líder, però la marca nord-americana ha crescut en els darrers anys. Compta amb 12.300 restaurants.
6. Pizza Hut: Entrepans, hamburgueses, pollastre i...pizzes. Això sí, a l'estil americà. Pizza Hut és l'única pizzeria en aquest top 10, i té més 13.000 restaurants.
7. Wyndham Hotel Group: La primera marca desvinculada del menjar en aquest rànquing, el grup agrupa 14 firmes amb presència a 70 països. El conjunt d'hotels superen les 7.300 localitzacions.
8. Hertz: El líder en el lloguer de vehicles se situa en la vuitena posició. La marca és un clàssic en els aeroports i en punts estratègics de les ciutats més importants, i compta amb 8.500 punts de lloguer.
9. Ace Hardware Corporation: Centre comercial dedicat als productes relacionats amb la llar. En les seves 4.600 botigues es poden trobar des de poms per les portes fins a segadores per la gespa.
10. InterContinental Hotel Groups: La primera franquícia no estatunidenca del rànquing. La cadena hotelera britànica reuneix set marques, repartides per 100 països amb més de 4.600 locals.
...
15. Dia La primera franquícia espanyola la trobem en la posició 15. La cadena de supermercats té presència a 7 països i compta amb 2.600 locals.
També entre les 100 franquícies més destacades, hi ha les espanyoles No pelo (84a), especialitzada en depilació làser, i Naturhouse (91a), de dietètica i nutrició.
Les 10 millors franquícies del món
FranchiseDirect ha ordenat les 100 franquícies més rendibles del món en aquest rànquing
30
de Juny
de
2013