• Afterwork
  • Les 5 'celebrities' que podrien ser al Mobile

Les 5 'celebrities' que podrien ser al Mobile

La tecnologia s'ha convertit en una de les inversions més rendibles pels famosos, fins al punt que molts d'ells són autèntics gurus del sector

Les celebrities més mobile
Les celebrities més mobile
Barcelona
23 de Febrer de 2018

El Mobile World Congress (MWC) no només s'ha caracteritzat per avançar les novetats tecnològiques que han de marcar la pròxima dècada, sinó també per portar grans ponents. Pels auditoris del recinte Gran Via de Fira de Barcelona han desfilat celebrities com Mark Zuckerberg, Gerard Piqué, el cantant de Black Eyed Peas, Wil.i.am, o, en aquesta pròxima trobada, Fernando Alonso.

 

En aquest Casual Friday repassem cinc noms de famosos que, per les seves inversions tecnològiques, bé podrien ser futurs keynotes del Mobile World Congress.

Jared Leto

Pocs artistes són capaços de mantenir una banda d'èxit com 30 Seconds to Mars i, alhora, guanyar l'Oscar al Millor Actor Secundari. Per a Jared Leto, això no és suficient i encara té temps per gestionar les seves inversions en més de 40 empreses. Entre les participacions més conegudes de l'hiperactiu creador hi trobem la pàgina web Reddit, Uber i Airbnb. Tot i això, Leto sempre ha considerat Nest Labs com el seu negoci més intel·ligent.

 

Nest Labs és una empresa de domòtica fundada el 2010. La companyia ofereix tot tipus de solucions per programar la temperatura de la casa, gestionar les càmeres de seguretat o aplicar tot tipus de sensors per crear un habitatge 100% connectat.

No és d'estranyar que Leto consideri la seva inversió en la companyia de Palo Alto com la més profitosa de les que ha fet. El 2014, Google va adquirir Nest Labs per 3.200 milions de dòlars.

Leonardo DiCaprio

En la llista dels inversors tecnològics nord-americans famosos hi trobem sempre en primer lloc a Ashton Kutcher i, just després, a Leonardo DiCaprio. La gran aposta de l'actor californià va ser Mobli, una xarxa social de fotografies i vídeos que pretenia competir amb Instagram.

L'actor va invertir 4 milions de dòlars en aquesta empresa amb seu a Tel Aviv i que pretenia combatre els filtres d'Instagram amb imatges en directe dels seus usuaris. Gràcies a la promoció de DiCaprio, altres estrelles com Lance Armstrong, Serena Williams o Tobey Maguire es van animar també a posar-hi els seus estalvis.

La realitat, però, és que Mobli no ha estat capaç de consolidar una base d'usuaris suficient per a fer-se un forat al mercat i les seves funcions de retransmissions en directe han estat replicades amb molt més èxit per xarxes com Periscope o Instagram. L'empresa va tancar les seves portes el 2016.

Robert Downey Jr.

Qui millor que Garry Kasparov per donar classes d'escacs? O que Helen Mirren per ensenyar els secrets de l'actuació? O pot haver-hi millor professor que Marc Jacobs per formar-nos en l'àmbit de la moda? Aquesta és la proposta de Masterclass, una startup que ofereix cursos online tutoritzats pels millors professionals de cada àmbit. En quant Robert Downey Jr. va descobrir l'empresa no va dubtar i hi va entrar en una ronda d'inversió que va arribar ales 15 milions de dòlars.

L'empresa ofereix programes d'entre 10 i 20 vídeos, a 90 euros cada sessió. El seu eslògan, Aprèn dels millors, resumeix la seva filosofia. No importa què s'ensenya, sinó qui ho fa. Així, entre els últims cursos en oferta hi trobem lliçons sobre llançament a cistella, amb Stephen Curry, o les claus de la conversa, amb Jane Goodall. Un negoci que funciona i que Robert Downey Jr. va saber veure abans que ningú.

Ellen DeGeneres

Stamped va néixer com una xarxa per valorar la qualitat de restaurants i petits negocis. Un Tripadvisor en el que també hi entraven les petites botigues i serveis de la nostra ciutat. L'empresa, fundada per extreballadors de Google, es va reinventar el 2012 i va aconseguir atraure a estrelles com Ellen DeGeneres, que, des de llavors, ha exercit de promotora de la companyia.

Com va aconseguir Stamped captar l'atenció de DeGeneres? L'app es va convertir en una xarxa social en la qual els usuaris indicaven les coses que més els agradaven. Llibres, restaurants, productes... El que fos amb un límit de fins a 100 elements, per tal que les recomanacions fossin pensades. Aquesta espècie de Bananity a l'americana va triomfar i, el 2012, va ser adquirida per l'ex-CEO de Yahoo, Marissa Mayer, per 10 milions de dòlars.

Will Smith

L'actor és un dels millors promotors empresarials dels Estats Units. Quan un projecte l'entusiasma, el promociona fins a portar-lo a l'èxit. Una de les seves últimes apostes és l'empresa de benestar Biobeats.

Aquesta app combina el monitoratge del ritme cardíac, les funcions cerebrals i la son per tal de promoure una vida sana. I ho fa unint música i tècniques com el mindfulness. L'app és capaç de captar el so del nostre cor, generar un bit musical amb el seu ritme i proposar una sèrie de melodies que ens han d'ajudar a rebaixar les pulsacions i deixar de banda l'estrès.