• Afterwork
  • Clavar una puntada de peu i altres secrets per vendre (en vermell)

Clavar una puntada de peu i altres secrets per vendre (en vermell)

El gurú Jeffrey Gitomer recomana vendre amb la filosofia del color de "la passió, l'amor i el foc"

Clavar una puntada de peu és un dels 12,5 secrets per vendre més. | iStock
Clavar una puntada de peu és un dels 12,5 secrets per vendre més. | iStock
Victor Costa
Exdirector de VIA Empresa
Barcelona
15 de Març de 2019

"El llibre sobre vendes, més venut de tot el món!". Així és comEl pequeño libro de las ventas (Alienta Editorial, 2018) es presenta en societat i es vol fer vendre (i mai millor dit) a través de 12,5 grans secrets. Ni un més, ni un menys: entre 12 i 13. L'obra del gurú Jeffrey Gitomer predica amb l'exemple del bon venedor i reivindica des de bon començament l'ús d'un llenguatge "clar, senzill i directe" per adquirir "coneixement, sabiduria, experiència i passió". Tot en venda. 

 

"A la gent no li agrada que li venguin... Si els hi caus bé, i et creuen, i confien en tu, i se'n fien... Llavors POTSER et compren", assegura Gitomer que és assessor de grans marques com Coca-Cola, Hilton o Financial Times.  Això sí, en cap cas es tracta de vendre fum o la moto com diu l'expressió popular sinó de preguntar-se i entendre per què compren les persones? La resposta és vermella. Com el llibre. O la web que té 100.000 visites setmanals. 

 

La passió d'un color

I per què el llibre és vermell? Segons el gurú de les vendes, el vermell és el color de la passió, de l'amor, del foc... El vermell és el color més viu i més visible. I del vermell surten els primers secrets per vendre més i millor: "Sense passió, no hi ha vendes", "si no t'estimes allò que vens, dedica't a vendre una altra cosa", "has d'estar viu per transformar la venda en compra", "has de ser visible per als teus clients amb un missatge amb valor" i "si no cremes perdràs perquè algú altre cremarà per tu". 

Gitomer: "A la gent no li agrada que li venguin... Si els hi caus bé, i et creuen, i confien en tu, i se'n fien... Llavors POTSER et compren"

En una frase: "Un venedor ha de tenir presents tots els atributs del vermell com a principis fonamentals de l'èxit. Si no l'estimes, si no t'apassiona, si no cremes, perdràs la venda en favor d'algú apassionat que sí que cremi. La passió per l'excel·lència et portarà al domini dels petits principis vermells de la venda". I amb un consell: llegir el llibre, poc a poc.

Més que una dotzena de secrets

Secret a secret:

1) Clava't una puntada de peu al cul.

2) Preparar-se per guanyar o guanyarà aquell que estigui preparat.

3) La marca personal són vendes, l'important no és a qui coneixes, sinó qui et coneix.

4) Tot es basa en el valor i en la relació, no tot es basa en el preu.

5) No és feina, és networking.

6) Si no aconsegueixes estar davant d'aquell que realment mana, falles. 

7) Fixa'm a la butxaca i aconseguiràs persuadir-me.

8) Si aconsegueixes fer riure, aconseguiràs que et comprin!

9) Utilitza la creativitat per desmarcar-te i dominar.

10) Redueix el risc i convertiràs la venda en compra. 

11) Quan dius una cosa sobre tu, estàs presumint. Quan ho diu un altre llavors és una prova. 

12) Les antenes ben amunt!

I el més esperat...

12,5) Renuncia al teu càrrec de director general de l'univers. 

Com vendre un bolígraf a Leonardo Di Caprio 

Un llibre que salvant les distàncies recorda també a aquest breu diàleg de la pel·lícula El lobo de Wall Street dirigida per Martin Scorsese i amb Leonardo Di Caprio interpretant a Jordan Belfort. Història viva del cinema i del manual del bon venedor:

- Belfort: Ven-me aquest bolígraf. 

- Amic: Vols que et vengui aquest bolígraf? Val, escriu-me el teu nom en un tovalló. 

- Belfort: No tinc boli. 

- Amic: Exacte: oferta i demanda, amic meu. 

- Belfort: S'ha de crear necessitat. 

L'altre petit llibre vermell és el del xinès Mao Zedong on es recullen les seves principals reflexions sobre el Partit Comunista, la lluita de classes, el socialisme, la guerra i la pau, les masses, la política, la metodologia de pensar i treballar, la revolució o la joventut, entre molts d'altres temes. En aquest cas, però, es ven sol i és que juntament amb la Bíblia es troba al podi dels llibres més venuts de la història.

Sense oblidar tampoc el llibre vermell del psicòleg Carl Gustav Jung. Per vermell no serà...