S'apropa el nou any i ben segur que més d'un empresari o emprenedor està pensant ja en els propòsits empresarials per al 2019. Però si encara no els tens clars o necessites inspirar-te, que millor que aprofitar el Nadal per absorbir totes les recomanacions i bones idees d'aquests llibres que a VIA Empresa et proposem. 15 manuals sobre estratègia empresarial, màrqueting i comunicació, finances i, fins i tot, per preparar-te per al futur laboral que ens deparen els anys vinents. Sigui l'àmbit que sigui, iniciar el 2019 amb un llibre sota el braç no és una mala manera de començar. I, si no tens temps per llegir, almenys que serveixin d'idees de regals per als Reis d'Orient.
Los primeros 90 días
Autor: Michael D. Watkins
Editorial: Reverté Management
El president dels Estats Units té 100 dies per a provar-se a si mateix, tu en tens 90. Les accions que facis durant aquests tres primers mesos de la teva nova funció determinaran en gran mesura el teu èxit o fracàs. Però per què són tan importants les transicions? A partir de les més de 1.300 entrevistes a directors de recursos humans que va fer Michael Watkins per a l'elaboració d'aquest llibre, el 90% d'ells va afirmar que "les transicions a nous llocs de feina i funcions són el moment més important de la vida professional dels líders" i gairebé tres quartes parts dels entrevistats van dir que "l'èxit o fracàs durant els primers mesos és un poderós predictor de l'èxit o fracàs en el lloc de feina". Davant aquestes afirmacions, l'autor ofereix estratègies testades per vèncer els desafiaments de les transicions i identifica les trampes més comunes amb les quals s'enfronten els nous líders i proporciona recursos i estratègies per a evitar-les.
The Grid (la cuadrícula)
Autor: Matt Watkinson
Editorial: Empresa Activa
La quadricula és un instrument per ajudar-nos a prendre les millors decisions en tota mena de negocis o situacions. Ofereix una estructura per identificar tant els problemes com les oportunitats i ens convida a posar a prova les nostres idees sense que sigui necessària cap experiència prèvia. Així, la quadricula tracta l'empresa com un sistema únic i interconnectat que és inseparable del seu entorn i definex els nou aspectes que s'han de tenir en compte a l'hora de decidir. Una eina que proporciona un panorama complet, permetent gestionar els objectius incompatibles, considerant les solucions de compromís, i prenent les decisions que potencien l'èxit general de l'organització. Combinant exemples reals amb aquesta guia pràctica, el seu autor, Matt Watkinson, ens ensenya la millor forma de prendre decisions.
El código secreto del vendedor
Autor: Ian Mills, Mark Ridley, Ben Laker i Tim Chapman
Editorial: Empresa Activa
Estem a les portes d'un període de canvi i d'incertesa en la política, la cultura i l'empresa. Les organitzacions busquen cada cop més que els seus venedors marquin la diferència. Però les vendes no tenen a veure només amb les empreses; tots venem alguna cosa diàriament, ja que la venda és persuasió. El código secreto del vendedor recull una profunda investigació sobre els venedors emblemàtics que han venut més, que han tingut un rendiment superior i que han superat als seus rivals durant la major part de la seva trajectòria. Els autors posen en relleu per primera vegada les cinc creences de tots els principals venedors del món. Un llibre essencial per a qualsevol professional de les vendes o, de fet, per a qualsevol persona involucrada en aquest procés dins de la seva empresa que vulgui aprendre els secrets d'una venda exitosa.
El método Kowalski
Autor: Víctor Barajas
Editorial: Libros de Cabecera
Alberto Baltasar és el protagonista d'una història que tot cap de vendes ha viscut d'una forma o d'altra. Després de 10 anys com a venedor, aconsegueix l'ascens: la vertiginosa responsabilitat de liderar la seva àrea. Respondre a les expectatives pròpies, de l'equip i dels caps no és tasca fàcil. Però per sort arriba la solució: el mètode Kowalski. L'autor Víctor Barajas ofereix en el seu llibre un model per enfocar al director de vendes en les seves tasques principals en el desenvolupament de les seves funcions. D'aquesta manera, posa a disposició de tots qui comencen aquest desafiament la seva experiència en empreses i en formació de venedors. Una obra que revolucionarà la forma d'entendre i executar el lideratge, la planificació i l'avaluació de l'equip de vendes a qualsevol empresa.
¡Quiero esta marca!
Autor: Nicholas Ind i Oriol Iglesias
Editorial: Libros de Cabecera
Saps quina reacció va tenir Lego quan alguns dels seus clients van hackejar els seus robots Mindstorms? T'has demanat mai com gestiona Porsche l'equilibri entre consistència i sorpresa, o com innova Adidas a partir d'unes vambes utilitzades en els Jocs Olímpics d'Amsterdam de 1928, o quin és el secret amagat de la botiga de luxe L'Eclaireur de Paris? Els professors i consultors autors d'aquest llibre es van fer aquestes preguntes per a intentar respondre per què desitgem una marca. A partir de les seves reflexions han creat un mètode per a la construcció de marques desitjables capaces de convertir-se en líders en el mercat. ¡Quiero esta marca! és una guia pràctica amb exemples reals per a treure partit a la teva marca i fer-la desitjable per als consumidors.
El gran libro de la inspiración
Autor: Xavi Gabriel
Editorial: Alienta
Els éssers humans som imperfectes. Sofrim per allò material, social, econòmic i, fins i tot, virtual. I tendim a oblidar que a la vida només hi ha tres coses realment importants: la salut, l'amor i la sinceritat. Tota la resta són accessoris, coses que van i vénen. Si sents que has perdut la il·lusió o necessites una empenta per aconseguir la motivació en la teva vida, aquest és el teu llibre. A través de més de 150 frases clares, concises i impactants, Xavi Gabriel transmet il·lusió, positivisme, optimisme i, sobretot, ens inicia en el tan anhelat camí de la inspiració. Un llibre que arrenca amb la frase "l'èxit no té propietaris, només voluntaris".
El pequeño libro que hará grande tu vida
Autor: María Fernández
Editorial: Alienta
Moltes vegades ens recolzem en excuses, desconeixem la forma de canviar la nostra dinàmica, no ens sentim capaços d'assumir els costos, alberguem un conflicte interior, o simplement tenim por al fracàs o fins i tot al mateix èxit. El pequeño libro que hará grande tu vida generarà un punt i aparti obrint-te les portes a una nova realitat. Aquesta vida que tant anhelaves, més plena i rica, més satisfactòria i sobretot més coherent amb tu mateix. Et donaràs el permís de brillar i volar molt més alt del que haguessis imaginat. Des d'aquesta perspectiva podràs, així, enriquir la vida d'uns altres i deixar finalment la teva petjada. María Fernández et convida a ser conscient que només tens una oportunitat i aquesta es diu “vida”, i et repta a preguntar-te què vols fer amb ella.
Generación Z
Autor: Núria Vilanova i Iñaki Ortega
Editorial: Plataforma Actual
Si no trobes cap relació entre Justin Bieber i els enginyers que van dissenyar els complexos protocols de la World Wide Web; si et sembla que un mur invisible dificulta la comunicació amb els teus fills, nebots, treballadors o alumnes menors de 23 anys, és hora que coneguis a la generació Z i la manera com internet ha canviat la seva forma de ser. “En els anys 70 si volies canviar el món, muntaves una banda de rock; avui els joves idealistes creen una startup”. Així destaquen els autors del llibre Generación Z, todo lo que necesitas saber sobre los jóvenes que han dejado viejos a los millennials, Núria Vilanova i Iñaki Ortega, un dels trets dels joves nascuts a partir de l’any 1994, també coneguts com centennials.
¿Qué robot se ha llevado mi queso?
Autor: Rafael Tamames
Editorial: Alienta
S’estima que l’any 2020, entre 22.000 i 50.000 milions de dispositius estaran connectats a internet. La tecnologia avança molt ràpidament i a les persones no ens quedarà més remei que adaptar-nos a ella. Però no és fàcil adaptar-se als canvis i afrontar-los sense por. És per això que l’expert en transformació digital, emprenedoria i màrqueting Rafael Tamames ha decidit agafar la metàfora del laberint i el formatge que Spencer Johnson va utilitzar el 1998 en la seva obra Qui s’ha emportat el meu formatge? i adaptar-la al context actual en el seu llibre Quin robot s'ha emportat el meu formatge? Una reflexió que servirà per veure com els robots no són l'enemic i que l'aliança entre l'ésser humà i la màquina és la millor aposta de cara al futur.
Lo que viene
Autor: Brad Stone
Editorial: Deusto
El fundador d’Uber es va inspirar en una pel·lícula de James Bond per crear el seu revolucionari servei de taxis. Els joves empresaris de San Francisco que van idear l’aplicació pel lloguer d’apartaments turístics, coneguda com Airbnb, ho van fer per poder pagar el seu pis. Dues històries curioses de com les idees de joves emprenedors han aconseguit ser negocis d’èxit. El periodista Brad Stone, en la seva obra Lo que viene, narra els èxits d'aquestes dues empreses i de moltes altres de Silicon Valley que van fracassar en l'intent. Una lliçó sobre com emprendre el teu negoci i superar les dificultats constants que estan per arribar.
Tu llave a la libertad financiera
Autor: Esmeralda Gómez López
Editorial: Alienta
Cansat d'haver de matinar cada dia per anar a treballar? Estàs fart que el teu cap però no et pots permetre deixar la feina? Vius amb la il·lusió que et toqui la loteria per a no tornar a trepitjar una oficina mai més? Si has contestat de forma afirmativa a aquestes qüestions, enhorabona: tens a les teves mans el llibre que canviarà la teva vida. Imagina que un any en el qual no portes a terme cap activitat remunerada però així i tot reps uns ingressos que et permeten fer front a totes les despeses del període. Sona bé, no? Doncs és possible si aprens a interactuar amb els diners de forma intel·ligent. Gràcies a aquest llibre trobaràs algunes idees per tenir ingressos passius i guanyar uns diners extra.
Finanzas para frikis
Autor: Jordi Martínez Llorente
Editorial: Plataform Actual
Encara que cada dia prenem decisions financeres, moltes vegades no valorem si són les més convenients per a la nostra butxaca, ni ens preocupem per mantenir una cultura financera que ens ajudi a maximitzar cada transacció. Amb Finances per a frikis aprendràs a fer un pressupost basat en un mes a la vida de Clark Kent, coneixerem els perills de l'endeutament de la mà d'Homer Simpson, comprendrem la poderosa força de l'interès compost amb la princesa Leia i Luke Skywalker, i sabrem què són les finances socialment responsables mentre acompanyem a Bill Murray a l'oficina bancària durant el dia de la marmota. Una reflexió de Jordi Martínez Llorente sobre la manera com gestionem els diners.
Social trading para dummies
Autor: Josef Ajram i Raza Pérez
Editorial: Planeta
Aprendre de borsa i entendre-la no és gens fàcil. I com poca gent és experta en un àmbit tan complicat com és la borsa de valors, el trader Josef Ajram i l'expert en fintech Raza Pérez ofereixen un manual sobre borsa per a dummies. Amb el llibre Social trading para dummies, podràs aprendre tot el necessari per aprofitar les oportunitats que les noves tecnologies han portat al món de la borsa. D'aquesta manera, sabràs identificar als millors traders i escollir els que més s'ajusten a les teves necessitats d'inversió. Pas a pas, els experts donen les claus per crear la teva pròpia cartera, tenir el teu equip de traders, replicar les seves operacions i gestionar i realitzar els canvis oportuns si els resultats no són els esperats.
La esencia de la empresa familiar
Autor: Núria Vilanova
Editorial: Plataforma Empresa
La esencia de la empresa familiar no és un llibre a l'ús. És un viatge per les experiències d'alguns dels empresaris iberoamericans més rellevants que dirigeixen negocis familiars. Uns negocis que se sustenten en tres factors clau: el somni del seu fundador, els valors i la comunicació. Perquè si els valors són l'essència de les empreses familiars, la transmissió d'aquests és el repte més important per al creixement i la continuïtat de la companyia. Però Núria Vilanova alerta que “amb freqüència, les empreses familiars tendeixen a tenir un perfil baix en tots els seus aspectes i, en particular, en la comunicació”. És per això que el llibre ofereix les claus per ajudar a cada empresa a escollir una estratègia de comunicació d'acord a la seva visió, missió i valors.
Botigues emblemàtiques de Catalunya
Autor: Sergi Martín
Editorial: Angle Editorial
En el paisatge de les ciutats i els pobles, les botigues són un dels elements més canviants: les modes canvien, els hàbits de consum evolucionen lentament, sorgeixen noves necessitats i productes innovadors, els propietaris es jubilen... Així, la rotació sembla inevitable. Però, malgrat tot, hi ha establiments singulars que han sobreviscut 100 anys però mantenint sempre l'essència amb què van obrir les portes el primer dia. El primer volum, Un viatge per viure i sentir la història, és un recorregut per diverses botigues de Catalunya, mentre que el segon, Els tresors perduts, repassa aquelles botigues que ens han acompanyat durant dècades però que d'un dia per l'altre descobrim que han tancat les portes. La llista és llarga: El Indio, Vinçon, Joguines Monforte, Joieria Bagués, Musical Empòrium... Autèntics tresors perduts.