• Afterwork
  • Magic Johnson, 'showtime' també als negocis

Magic Johnson, 'showtime' també als negocis

Amb MJE, l'exjugador dels Lakers ha creat una companyia dedicada a l'atenció de les comunitats més deprimides dels EUA i

La de Magic Johnson és una empresa dedicada a l'empoderament de les comunitats més deprimides
La de Magic Johnson és una empresa dedicada a l'empoderament de les comunitats més deprimides
Barcelona
16 de Febrer de 2018
Act. 16 de Febrer de 2018

Els partits de Los Angeles Lakers, a més d'un espectacle esportiu de primer nivell, són tot un esdeveniment social a la ciutat californiana. Cantants, empresaris i actors com Jay-Z, Beyonce, Kevin Hart, Jack Nicholson, Hillary Swank o David Beckham són alguns dels habituals en la primera fila de l'Staples Center. Una situació que es ve donant des que als anys '80 l'equip reunís el Showtime. Probablement, la plantilla de bàsquet més vistosa de la història, amb jugadors llegendaris com Abdul-Jabbar, James Worthy o Earvin Johnson, més conegut com a Magic Johnson. El jugador més emblemàtic de l'NBA en aquella dècada va aprofitar la seva carrera no només per brillar sobre el parquet, sinó també per garantir-se un futur després de la seva vida esportiva a força de fer-se íntim de tota la galeria de famosos que desfilaven pel pavelló.

Així, quan el 1996 es va retirar, el primer que va fer va ser trucar a 20 empresaris de renom i aficionats dels Lakers per demanar consell. Dues dècades després, Magic Johnson és un dels cinc afroamericans més rics amb una fortuna valorada en 500 milions de dòlars.

De Magic Johnson sempre se n'han esperat grans coses, i el base sempre ha respost a les expectatives. La seva etapa universitària el projectava com la llegenda de l'NBA que acabaria sent, amb 5 títols i una posició privilegiada al Basketball Hall of Fame. I de la seva retirada se n'esperava una nova i exitosa carrera empresarial, que ha construït sobre la marca Magic John Enterprises (MJE).

La companyia del geni dels Lakers es defineix com a una empresa dedicada a l'empoderament de les comunitats més deprimides, i realitza aquesta funció a través de la col·laboració amb les ciutats, amb les que crea una estratègia de planificació urbana pel desenvolupament de negocis exitosos en les zones amb més atur o problemes de convivència. De les desenes de projectes impulsats per MJE el més conegut és l'apertura de 105 locals Starbucks. Clar que, amb Magic Johnson al capdavant del projecte, no podien ser cafeteries convencionals. L'exjugador dels Lakers va decidir crear 105 locals pensats per la població afroamericana, pel que va exigir dos canvis: pastís de patata en lloc de magdalenes i r&b en el fil musical per no castigar als seus clients amb l'indie-rock lleuger clàssic de la cadena. La marca va acceptar sense més. Aquest projecte, avui en dia, compta amb 2.100 empleats, 29,8 milions de dòlars pagats en salaris i un compte de resultats en beneficis des del primer dia.

A banda de l'apertura de negocis, MJE també treballa en el benestar de les comunitats a través de projectes d'educació, assistència i salut, com el programa de prevenció i tractament del VIH en col·laboració amb Simply Healthcare. Des de l'entrada de MGE, la companyia ha atès a més de 10.000 pacients, convertint-se en la primera empresa dels Estats Units en incloure aquesta malaltia en el programa d'assegurances governamental Medicare. 

MJE s'ha consolidat com una companyia amb facturacions superiors als 1.000 milions de dòlars. Però, malgrat el seu èxit, a Johnson sempre li ha perseguit una pregunta. El seu objectiu com a empresari és ajudar a les comunitats o fer-se ric? "Intento fer les dues coses", va respondre en una entrevista a Sports Illustrated. Showtime també als negocis.