Magic Line, empreses que caminen

La cursa solidària que organitza la Fundació Sant Joan de Déu és exemple de com l’RSC de les companyies pot revertir positivament en la mateixa organització

Alguns dels participants de la Magic Line 2017
Alguns dels participants de la Magic Line 2017
Barcelona
23 de Febrer de 2018

Cada divendres, des del passat novembre, un grup de treballadors de Grup T Automoció, de Sant Boi de Llobregat, organitza l’esmorzar de la resta dels companys. Hi ha entrepans, coques, pastissos... i una guardiola solidària. Els diners que es recapten formen part de la quantitat final que els equips participants en la caminada solidària Magic Line necessiten per completar la seva inscripció en la competició que se celebra aquest diumenge 25 de febrer a Barcelona per ajudar els projectes de Sant Joan de Déu. S’involucren les empreses per la seva Responsabilitat Social Corporativa (RSC) però, realment, qui caminen són les persones. I totes juntes per un únic objectiu.

L'esdeveniment central d'aquesta mobilització és una caminada solidària, per equips i no competitiva, que promou la implicació dels equips participants a través d'un repte econòmic a aconseguir abans de la caminada. Els equips realitzen accions de sensibilització i captació de fons al seu entorn per aconseguir el repte i així fer créixer l'impacte solidari de la mobilització. Cada any s'organitzen centenars d'accions per tot el territori. Sent encara divendres hi ha 912 equips inscrits, 13.000 participants, 300.077 euros de recaptació aconseguida i 274.543 euros de repte solidari establert pels equips.

És el que explica Xavier Adan, director de RRHH de Grup T Automoció, qui també es calçarà diumenge les bambes per la solidaritat. “És un repte perquè per caminar 25 quilòmetres la gent podria fer una cursa normal. La idea és fer una bona acció, aconseguir l'objectiu i damunt, caminar els 25 quilòmetres”, apunta Adan. A la seva empresa, de 200 treballadors, s’hi han apuntat 80 persones, raó per la qual han creat cinc grups que tenen per objectiu recaptar 1.000 euros, el capital mínim necessari per participar en la Magic Line.

Un dels esmorzars solidaris per la Magic Line de Grup T Automoció | Cedida
Un dels esmorzars solidaris per la Magic Line de Grup T Automoció | Cedida 

 

“Si nosaltres (pels treballadors) posem 500 euros, l'empresa posarà 500 perquè el que vol és que la gent es bellugui; no és un tema econòmic, sinó que darrere ha d'haver l'esforç que la gent s'impliqui amb aquestes persones que ens necessiten. I 25 quilòmetres caminant per a gent que no corre cada dia també és un repte”, comenta el responsable de RRHH.

Adan: "La idea és fer una bona acció, aconseguir l'objectiu i damunt, caminar els 25 quilòmetres”

Els equips creats per la Magic Line són transversals –gent de tallers, treballant colze a colze amb personal d’administració o de la direcció- i aquí és on l’empresa més se’n beneficia: “La direcció general ens va dir que si no aprofitem això, era molt fàcil fer un ingrés; la gràcia és que l'equip s'involucri per aconseguir la fita i que aquesta al final permeti fer amistats pel camí”. L’empresa està contenta perquè aquesta acció és de llarg recorregut i permet establir aliances dins de la mateixa corporació.

Nous participants

Altra de les pimes que participa és Birba, empresa que no té pressupost assignat per aquest tipus d’activitats. "L'empresa no té una política de RSC establerta com a tal amb línies clares d’actuació, però això no vol dir que no sigui sensible amb diversos temes de RSC. Tenim moltes peticions de tot tipus i d’Àmbits molt diferents. Com que no tenim pressupost destinat hem de mirar molt quÈ fem i sempre que podem participem, donant prioritat clara a temes socials i ONG’s", apunta Alicia Alonso. Quan els va arribar la proposta, "de seguida ens va agradar molt i vam fer el possible per participar".

Altra de les empreses que participa és Atlàntida. "Com és la primera vegada que participem, hem volgut ser “prudents” i l’import que ens hem marcat és el de 1.000 euros, el mínim per equips d’empresa. I l’hem superat! I això que vam començar a inscriure els equips i amb les accions a finals de gener i principis de febrer...", explica Romina López, directora de Persones de Grup Atlàntida. La directiva es mostra d'acord amb Adan, quant a la importància del bon rotllo que es genera entre companys. "Ens suposa una experiència molt gratificant i ha estat una dosi de “bon rotllo” continu per tal coordinar-nos i treballar en equip amb la finalitat de realitzar les accions solidàries i aconseguir el repte", apunta. 

La fruita de Mercabarna, també solidària

Si els anteriors són nous en la col·laboració amb la l’Obra Social Sant Joan de Déu, l’equip de Mercabarna ja és veterà. Col·laboren des de fa més de 10 anys amb moltes de les activitats solidàries que han organitzat al llarg d’aquests temps. Subministren les 17.000 peces de fruita que es lliuren als caminants que passen pels punts d’avituallament de la Magic Line; aporten una quantitat econòmica que els converteix en patrons de la mateixa i en l’edició anterior un total de 40 dels 145 treballadors de Mercabarna es van apuntar.

Mercabarna abasteix de fruita els participants | Cedidad
Mercabarna abasteix de fruita els participants | Cedida 

 

Per què col·laboren? “Ho fem perquè som una empresa pública (Ajuntament de Barcelona (51%), Mercasa (37%), Consell Comarcal del Barcelonès (12%) i tenim un departament de Responsabilitat Social Corporativa que realitza moltes accions, des de programes educatius perquè els nens catalans mengin més sà (‘5 al dia’ i ‘Creix amb el Peix’), en què hi participen uns 10.000 nens cada any, fins a formació ocupacional, per exemple, en peixateria, carnisseria, floristeria, etc. passant per moltes altres iniciatives més”, apunten des de l’entitat.