• Afterwork
  • Mediamanga, l'experiència gastronòmica completa en un bar de barri

Mediamanga, l'experiència gastronòmica completa en un bar de barri

El germà petit del Mont Bar és reconegut amb el distintiu "Plat Michelin" a la guia francesa 2019

Ivan Castro és el propietari del Mont Bar
Ivan Castro és el propietari del Mont Bar
Lourdes López | VIA Empresa
Periodista experta en gastronomia
Barcelona
15 de Març de 2019

Des del 2019 la guia vermella més famosa del món inclou el germà petit del Mont Bar, el Mediamanga, a la categoria de Plat Michelin. Una distinció estrenada el 2017 que reconeix la cuina de "restaurants de productes de qualitat i mà de xef" que encara no tenen els famosos macarrons ni encaixen a la categoria Bib Gourmand. Per bé que la Michelin és la Michelin i la fita seria per a molts restauradors motiu d'orgull i satisfacció, no inquieta especialment l'Ivan Castro. El propietari dels dos establiments que ocupen el xamfrà entre els cèntrics carrers d'Aribau i València viu tocant de peus a terra, allunyat del rebombori mediàtic i més pendent de cuidar cada detall dels seus dos acollidors negocis que de l'adulació als inspectors.

 

Gastrobar amb un producte excepcional i servei proper

Porta a porta, el Mediamanga és un negoci que neix per donar cabuda a la demanda que el seu reconegut germà ja no podia absorbir: "Vaig tirar-me 4 anys sense dies de festa (recorda). Era un monstre que no es podia parar. Va pujar de nivell i vaig pensar obrir el Mont Bar que era al principi; amb un preu més baix però la mateixa qualitat de producte".

"Agafo bones persones per treballar amb mi, crec en la senzillesa"

Va ser una inversió de 700.000 euros en 130 metres justos on el tracte amb el client i la qualitat del menjar passen al primer pla d'una experiència amb personalitat out of the studio. La seva cuina oberta (com poques a Barcelona) és l'orgull de la casa, de la mateixa manera que l'equip humà de 16 persones amb qui compta i el qual tria més per afinitat que per currículum: "Agafo bones persones per treballar amb mi, crec en la senzillesa".

 

A l'abril farà ja dos anys que les receptes de Domenico Ungaro (ex-xef d'Alkimia) en la intersecció entre la cuina popular i la veneració d'un bon producte tractat amb tècnica justa (en salses i coccions però sense ser evident) enamoren les panxes barcelonines. Figurar a les llistes d'aquells llocs que són valors segurs a la cada cop més complexa restauració de la ciutat no és gens fàcil. Els ous amb carxofes i trufa (80 racions mínimes a la setmana, encara que poden vendre's 28 una mateixa nit) són, juntament amb l'arròs, clars exemples fefaents d'aquesta cuina de seducció senzilla. Propostes pensades per compartir i viure la gastronomia en taules altes i baixes.

__galeria__

Que els dos negocis estiguin paret amb paret té altres avantatges; comparteixen proveïdors (uns 25) i carta de vins (amb unes 280 referències).

Una gestió portada al dia

Que el jove empresari -oriünd de la Vall d'Aran- hi sigui present cada dia en cos i ànima s'ensuma. Especialment, en una gestió des del primer moment duta al dia. "Viure en el món real és el que em permet gaudir, el què tinc és el que hi ha", explica. Portat amb la mesura de no voler-se passar de voltes, a l'empresari li agrada el que fa però intenta modular la pressió intrínseca en el negoci de la restauració. Una pressió que coneix de família (la seva, té un grapat d'establiments a la comarca pirinenca natal). De vegades, es dispara, però, perquè és un cul més aviat inquiet: "Aquí no s'han guanyat molts diners perquè no anem a número sinó a experiència. M'agrada cuidar l'espai i reinvertir tot el que puc. Els números han de sortir sols", assevera.

N'hi ha prou amb un exemple. El Mont Bar ha sofert en sis anys d'existència dues remodelacions (la mutació del pis superior en l'espai privat El Principal i la renovació de la cuina), on van invertir-se 180.000 i 250.000 euros, respectivament. I el tercer any encara tenia el cos per a més canvis i va muntar-se una distribuïdora de vins amb el seu amic, en Javier Bono (ex de VilaViniteca) que va acabar venent a Wineissocial (la plataforma de compravenda de vins de Manel Sarasa). Al quart, va obrir el Mediamanga... I el que vindrà que encara no vol avançar, però que serà fora de Barcelona.

Tot plegat, en un grup que ja factura 2,4 milions d'euros (1,4 al Mont Bar i 1 més al Mediamanga) i que ha aconseguit fer-se un lloc en una ciutat amb sobreoferta gastronòmica. "Fa sis anys ningú no parlava de bombolla gastronòmica, quan vaig obrir tot era més senzill. Ara hi ha un gran nivell i jo no vull competir. Vull que la gent vingui per l'experiència, pel conjunt (la música, el menjar, els cambrers...), no pel menjar únicament". Ideal si defugiu els llocs amb més pretensió que ofici i encara valoreu un fil musical ben triat a les pauses de conversa.

Mediamanga

Adreça: Aribau, 13, Barcelona
Telèfon: 938325694
Horari: obert cada dia. De 13 a 16 h i de 19:30 a 23:30 h
Preu mitjà: 35 euros