Avui, Miley Cyrus és el model de filla que tota família voldria tenir. Professional d’èxit, practicant de ioga, vegana militant i allunyada de l’alcohol i les drogues. Un nou gir en una biografia que, en només 25 anys, ha tingut capítols de tot tipus: estrella innocent Disney, trencament radical amb el seu passat, rockstar d’excessos, etapa psicodèlic-experimental i, finalment, maduresa redemptora. El que s’ha mantingut inalterable en aquesta muntanya russa és el seu èxit. Cadascun dels seus moviments és analitzat amb lupa i, fins i tot el seu controvertit twerking, es va presentar com un model de negoci. Tot el que toca es converteix en or, i és per això que s’ha convertit en una de les firmes més cotitzades a l’hora de buscar una col·laboració.
L’última marca en utilitzar la figura de Cyrus ha estat Converse, que ha cedit a la cantant el disseny d’una de les seves col·leccions. Una línia que els mitjans han definit amb dues paraules: sparkle and platform. És a dir, brillants i plataformes. I les Converse Cyrus són exactament això, una sabatilla clàssica, però amb soles altes i plenes de purpurina.
No és el primer cop que Cyrus col·labora amb Converse. El 2016, l’estrella va dissenyar les seves pròpies vambes en una campanya centrada en l’amor lliure i el suport als drets del col·lectiu LGTBi. En aquella primera experiència, la cantant va apostar per una línia multicolor, mentre que aquesta vegada prevalen els models monocolors per donar tot el protagonisme a la purpurina. No cal dir que les dues col·leccions han estat un èxit de vendes.
La roba d’Hannah Montana
La col·laboració amb Converse no ha estat la primera incursió de Cyrus en el món de la moda. Ja el 2009, l’exestrella Disney es va tancar en l’estudi del modista Max Azria per crear una línia de roba pensada per al públic juvenil i adolescent. Eren els últims anys del fenomen Hannah Montana. Just abans que la innocent cantant pop-country fes de la provocació el seu mode de vida.
Les samarretes, pantalons i sabates d’aquest projecte són una mostra arqueològica del que va ser Hannah Montana. Dissenys blancs, prefabricats i sense gaire risc. I, malgrat tot, un èxit de vendes. La col·lecció es va posar a la venda en exclusiva als centres comercials Wal-Mart i es calcula que, fins el dia d’avui, ha reportat uns 5 milions de dòlars al compte corrent de Cyrus.
La joia de la corona
Però si hi ha una col·laboració de Cyrus que ha donat a parlar és la seva peculiar mostra d’art que va crear juntament amb el dissenyador Jeremy Scott coincidint amb la New York Fashion Week de 2014. El projecte Dirty Hippie va combinar una col·lecció de roba colorista, inspirada en la psicodèlia dels anys 60, i escultures fetes per la cantant en les que regnaven la bijuteria, el plàstic i els colors pastosos.
La cantant va concebre la seva obra com una oportunitat per “treure alguna cosa positiva d’un any horrorós”. La idea de l’exposició era reunir objectes de la seva vida i fer noves creacions amb ells. Així, entre les peces de les seves escultures hi podem trobar peluixos, barrets de festa i el vibrador que un fan li va llençar durant un concert.
Els projectes de Cyrus responen a la seva trajectòria vital. Divergents i, fins i tot, incoherents entre ells. Però fonamentals per arrodonir la seva fortuna de 160 milions de dòlars.