• Afterwork
  • 'Millennial brides', les núvies del futur

'Millennial brides', les núvies del futur

La generació de núvies de l'era digital s'informa en Internet amb el eu smartphone i viu a països emergents, cap a on han de mirar les firmes de moda nupcial si volen triomfar

Una parella de nuvis en Beijing
Una parella de nuvis en Beijing
Neus Navarro
15 d'Abril de 2016
Act. 15 d'Abril de 2016
"Vull aquest vestit, Rosa Clará l'ha penjat al seu Instagram. Les sabates, unes que he vist a Pinterest. I el tocat? M'agrada un que ha penjat una amiga al seu Facebook, no recordo ara la marca". Fictícia, la declaració és més que possible per a una millennial bride, la núvia nascuda entre els anys 80 i els 2000 que prepara el seu casament enguany amb un ull posat a la xarxa. Les núvies del segle XXI són digitals i suposen un fenomen a tenir present pel sector nupcial, tal com assegura el professor de l'IESE José Luis Nueno, autor de l'estudi Millennial brides, nacer en los 80's, casarse hoy. 

L'informe, presentat en el marc de la Barcelona Bridal Fashion Week, mostra que els nascuts entre 1980 i 2000 són el gruix de potencials nuvis entre 2016 i 2030, sobretot en aquest últim any. Millennials que sent nadius digitals comparteixen la seva experiència de boda a través de la xarxa, consulten a través d'ella i prenen decisions mirant el mòbil. Usuaris i potencials compradors de vestits de núvia (i complements, etc.) que viuen principalment als països emergents, on es concentra sis vegades més població que al nord (Europa, Nord-amèrica, Australàsia i Extrem Orient). "Si separem el món entre món madur i emergent, per cada persona que contraurà matrimoni en el nord, hi haurà nou persones al món del sud, per la qual cosa el mercat està en un altre lloc i és una de les coses que ha fet bé aquest sector", apunta Nueno.

El professor fa referència a l'exportació massiva que les firmes espanyoles han post en marxa en els anys en què la crisi ha fet que minvés el nombre de celebracions amb pastís nupcial. "Entre 2007 i 2013, la despesa es va contraure a la meitat, la gent va posposar la celebració de les seves noces i els que es van casar, ho van fer amb menys pompa i luxe que en 2007. Però entre 2017 i 2030, per cadascun que es casi a Espanya, hi haurà 25 al món del nord i 247 a tot el món", exposa. En definitiva, els mercats de futur per a les marques espanyoles està més enllà de la pròxima i propera Europa, ja que les estimacions de l'estudi mostren que la Xina i el Japó sumaran el 45% de la població mundial en edat de contraure matrimoni i Europa, en canvi, només l'11%.

La majoria de les millennials estan lluny
Segons l'estudi Millennial brides, a Espanya l'exportació de moda nupcial el 2007 era de 373 milions d'euros i les xifres de 2014 sumen 876,4 milions d'euros. Si mirem les xifres catalanes, l'exportació el 2008 era de 128,9 milions d'euros i el 2014 deixa 269,8 milions d'euros gràcies a les vendes a l'estranger. "El missatge és que marxin, que mantinguin les seves fàbriques i fires aquí però que vagin atraient compradors de tot el món perquè els compradors estan en un altre lloc", aposta Nueno.



Les xifres també són contundents: la previsió de despesa total de vestits de núvia i nuvi per a l'any 2020 revela que les dones de la Xina es gastaran 22.504 milions d'euros en total i els homes, 3.751 milions d'euros. Espanya, per contra, sumarà 245 milions d'euros en despesa de dones i 76 milions d'euros en la d'homes. El xinès és, per tant, el mercat més important també per la producció, la qual lideren amb 10,6 milions d'unitats produïdes, tot i que destina el 76% a l'exportació. Vietnam i els Estats Units també ocupen pòdium.

Baixa la despesa nupcial 
Les raons de la massiva exportació, la qual recomana Nueno, radica en la forta crisi que ha experimentat el sector. Els potencials nuvis han posposat la decisió de casar-se i és per això que Nueno explica que entre 2005 i 2007, els mercats madurs occidentals van aconseguir un bec de despesa que fregava l'extravagància, "s'estaven gastant 28.000 dòlars de mitjana en unes noces". En els últims 2007-2010 la despesa va caure i se'n va anar a la meitat i, "entre 2013-2015 ha tornat el luxe però no al mateix nivell d'abans".

I és que els millennials ara que senten que ha tornat l'estabilitat gasten fins a 30.000 euros en la celebració d'un casament. És el que fan al Japó i al Regne Unit, els països que més gasten de mitjana. Espanya és el sisè país del món, amb una mitjana de 16.500 euros (2014) amb un creixement del 31% respecte a l'any anterior. Busquen els nuvis del futur –o les núvies, que al cap i a la fi segueixen sent les que manen aquí- distinció, originalitat i low cost aquí i a la Xina (Popular). I l'eterna felicitat, és clar.