"Per a nosaltres és com una pop up store, volem veure com gestionem l'offline amb el client", explica Javier Moliner, CEO i cofundador de Howlanders, una de les startups valencianes que aquest cap de setmana participa en el Palo Market Fest de València. Com ells, altres 9 startups seran presents al certamen itinerant nascut a Barcelona que se celebra en els Jardins de Vivers de la capital valenciana.
De la mà de VIT Emprén, la xarxa d'emprenedors de l'Ajuntament de València creada a través de València Activa, també participen en l'esdeveniment les firmes Drawfolio, Innoverd, Chiles Hermanos, No Spoon, Naanfurniture, Swapperbrand, Lainboox, Fit Kid i Espai Meraki.
Amb la mateixa pretensió que Howlanders es presenta a Palo Market Fest l'emprenedor Nacho García, creador de la jove firma de mobles Naanfurniture. El seu producte només es ven online, per això busca en aquest festival l'oportunitat de donar-se a conéixer cara a cara amb el client. "Volem ensenyar el producte. Entenem que el mobiliari no és un producte que ens vagen a comprar en el Market com a tal, però després, potser generant algun descompte, esperem tenir tornada. La idea, a la llarga, és vendre més", apunta Garcia, que fa només set mesos que ha posat en marxa la seua pròpia marca de disseny de mobles. Els crea ell a València i els produeixen en un taller de mobles d'Alginet, a la Ribera Alta.
La visibilitat que busquen ambdós hauran de treballar-la, ja que la cita reuneix més de 150 expositors, com l'interiorista Humberto Navarro, creador de la marca Unamo i multipremiat amb els guardons Premio Talent Jove i l'Internacional de disseny Launchbox. També amb la marca de streetwear masculina creada en València Undërwood, la firma d'Elx Ikkelele, que mostrarà accessoris, complements i tresors artesanals o els dissenys de joieria de la valenciana Carolina Orts que ja ha col·laborat amb Francis Montesinos, Fernando Lemonief o David Delfín i marque com Loewe, Benetton o Rubio Kids.
Des de Barcelona participa la marca de moda Colmillo de Morsa, peces poc convencionals de disseny femení, sobri i atemporal; els vestits de bany d'home i infantil de Marino, fabricats amb teles de primera qualitat i dissenys propis, i els bikinis de Bohodot. A més de les ofertes empresarials, el certamen comptarà amb la instal·lació de 30 foodtrucks i un centenar de músics repartits en tres escenaris diferents.
A banda, la proposta compta amb instal·lacions artístiques per visitar i amb l'àrea Mini Fest, que inclou tallers, concerts i gastronomia per als infants.