Peix de Vilanova a un clic

La Pescadería de María irromp en el sector ecommerce personalitzant al detall l'experiència de la compra per internet

Joan Soler, Susana Prades i Robert Casanovas, fundadors de La Pescadería de María | Cedida
Joan Soler, Susana Prades i Robert Casanovas, fundadors de La Pescadería de María | Cedida
Lourdes López | VIA Empresa
Periodista experta en gastronomia
Barcelona
26 de Setembre de 2021

El nom ret tribut a l'àvia de Joan Soler: María. Una peixatera que va regentar durant anys una popular parada al mercat de Vilanova i a la qual tothom coneixia per la seva dedicació i passió per l'ofici. Ho havia après a casa. La família Giró treballa el peix des de fa més de 100 anys, però, com que els temps canvien i es digitalitzen, l'empresa que Soler ha muntat al costat de tres socis més és per a molts dels seus nous consumidors una nouvinguda. La Pescadería de María (així s'anomena) va tocar el timbre de moltes cases en pandèmia i sembla que l'interès pel peix a domicili és tal que li ha obert la porta per quedar-se.

 

Han estat 8.000 comandes el seu primer any. "La nostra intenció és duplicar aquesta xifra el proper; sempre oferint un producte de qualitat, amb l'experiència i dedicació que ens donen els anys d'ofici", assenyala Soler. Una arrencada que els ha situat en una facturació bruta entorn dels 700.000 euros. "I, si tot segueix el seu curs, lluitem perquè els propers anys aquesta xifra arribi al milió d'euros!", indica l'empresari. No sembla una meta inassolible.

Robert Casanovas (La Pescadería de María): "La nostra missió és esborrar aquestes barreres invisibles que fan que moltes persones no comprin ni cuinin tant peix com els agradaria per mandra, perquè se senten insegurs o pel preu"

El secret de l'èxit és dotar-se d'un producte d'alta qualitat adaptant-lo en talls i empaquetats a l'experiència de compra i a les necessitats actuals perquè tenir el peix fresc a casa sigui una mica més àgil, còmode i fàcil. S'han ficat a la butxaca moltíssims consumidors perquè —admetem-ho— netejar i eviscerar peix no és una tasca amb la qual somiem en posar-nos a cuinar a casa. "La nostra missió és esborrar aquestes barreres invisibles que fan que moltes persones no comprin ni cuinin tant peix com els agradaria perquè els fa mandra, se senten insegurs o pensen que els sortirà massa car", subratlla un altre dels socis, Robert Casanovas. Per aconseguir-ho, han estudiat els variats perfils de consumidor adaptant els talls (sashimi, lloms, medallons…) i porcions (per a dues persones, familiar…) al que realment es necessita. "El servei és 100% online, el tiquet mitjà de compra sol ser de 85 euros, i tenim una ràtio de repetició de compra superior al 50%", assegura Soler.

 

Des de vilanova i en poques hores

El peix viatja des de la llotja de Vilanova a la seu de La Pescadería de María, que es troba a Vilafranca del Penedès, per al procés de recepció, preparació (neteja, desespinat, filetejat, tall i envasat al buit) i empaquetat dels productes que després viatgen en caixes blaves refrigerades, sense olors i sense líquids.

__galeria__

Soler ha engegat el projecte al costat del matrimoni format per Robert Casanovas i Montse Andreu i l'especialista en màrqueting Susana Prades. Els quatre socis anuncien que els seus plans estratègics contemplen oferir caixes llestes per emportar en punts de venda gourmet de Barcelona i formalitzar acords comercials amb gimnasos i empreses en breus.

El seu objectiu és convertir-se en la peixateria de confiança online, més enllà de reinventar l'experiència de compra i consum de peix, cosa que ja han aconseguit vehicular a través de xarxes com Instagram, on han mantingut el seu ADN d'empresa familiar, encara que ampliant les mires més enllà del mercat català. Barcelona província és la zona que concentra més vendes, encara que els propietaris se sorprenen amb la bona rebuda experimentada a llocs com Madrid i València. "Esperem tancar el 2021 augmentant fins al 50% el percentatge d'encàrrecs procedents de la resta del país", ressalten.