• Afterwork
  • Peugeot, líder de vendes...de complements de cuina

Peugeot, líder de vendes...de complements de cuina

La marca francesa va néixer el 1810 com a fabricant de molinets de cafè i avui continua sent un referent en el disseny d'estris culinaris

Peugeot encara ven més molinets de pebre que no pas vehicles
Peugeot encara ven més molinets de pebre que no pas vehicles
Barcelona
09 de Novembre de 2018

De vegades, les aparences enganyen. El rocker Alice Cooper ha creat una carrera de més de 50 anys de trajectòria fonamentada en espectacles tètrics, amb escenificacions de rituals satànics, execucions i un bombardeig d'imatges sagnants. Però quan Cooper baixa dels escenaris es converteix en Vincent Damon, un fill de pastor evangèlic que des de ben jove va abraçar el cristianisme que es transmetia a casa i que sempre ha aspirat a ser un ciutadà i un pare de família exemplar. En l'àmbit empresarial, aquesta doble vida és semblant a la que dee Peugeot. La marca francesa sobresurt entre les llums i el soroll que envolta a la indústria de l'automòbil, però lluny d'aquesta brillant i coneguda realitat manté el petit i profitós negoci amb què va començar a caminar: la fabricació d'estris de cuina.

 

Més molinets que cotxes

La història de Peugeot comença el 1810, quan Jean-Jacques Peugeot s'instal·la amb la seva família a la ciutat francesa de Doubs, on crea un negoci dedicat a la fabricació de molinets de cafè. En pocs anys el producte esdevé un èxit i replica la mateixa fórmula per a crear molinets també per al tall del pebre i sal, convertint-se així en una marca de referència a les cuines domèstiques i professionals de la zona.

Seran els fills de Jean-Jacques els qui facin de Peugeot un imperi, quan van convertir la petita empresa en una fosa industrial per a la fabricació de serres i eines domèstiques.

 

En aquests temps prediluvians de l'empresa trobem l'origen de l'arxiconegut lleó que llueix com a logotip la marca francesa. La seva dedicació al món del motor podria fer pensar que s'utilitza a l'animal com a símbol de velocitat, agilitat i domini, però en realitat els Peugeot volien reflectir la resistència, la flexibilitat i la rapidesa de les seves serres.

Peugeot ha vestit els soldats de Napoleó, ha fabricat paraigües, gots i bicicletes

Els molinets de cafè, pebre i sal i les serres no han estat els únics negocis explorats per Peugeot. Abans de presentar el Type 1 el 1886, que és considerat el primer cotxe de la marca, l'empresa va vestir els soldats de Napoleó, va fabricar peces de paraigües, gots i es va iniciar en la mobilitat amb el disseny de les seves primeres bicicletes.

Deixant de banda els vehicles, l'única àrea de negoci que va sobreviure al segle XIX i que encara es manté dins de Peugeot és la fabricació d'estris de cuina, sota la marca Peugeot Saveurs. Aquesta branca de l'empresa, situada a l'est de França, compta avui amb 130 treballadors i exporta els seus productes a 80 països, amb unes vendes a internacionals que suposen el 70% de la seva facturació.

La mateixa marca es preocupa de mantenir viva la llegenda que en els seus dos segles d'història ha venut més molinets de sal i pebre que de vehicles. A Peugeot, quan els motors s'apaguen segueixen cuinant.