Pimes per a 'dummies'

Per muntar una nova companyia primer cal conèixer el mercat, saber quin és el procediment legal i idear una empresa que sàpiga seguir les tendències

L'edat mitjana de l'emprenedor a Espanya és de 40 anys | Acistock
L'edat mitjana de l'emprenedor a Espanya és de 40 anys | Acistock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
03 de Novembre de 2017

Espanya és un país d’autònoms i pimes. De les més de 3.300.000 companyies que existeixen, el 99,88% són petites i mitjanes empreses i, més concretament, microempreses. Per això, no és agosarat afirmar que la pime és el motor de l’economia espanyola tant pel que fa a riquesa econòmica com a feina.

 

Aquesta és la primera idea que l’assessor Roberto González desenvolupa al llibre Pymes para dummies (Planeta, 2017), una afirmació que acompanya d’una altra dada important: pràcticament el 70% de les noves organitzacions que han nascut el 2017 es concentren a Madrid, Catalunya, Andalusia, València i Galícia, seguint aquest ordre. I són els sectors de l’hostaleria, la construcció i el comerç els tres sectors on més negocis han aparegut.

El problema, però, és que les pimes de l’Estat espanyol són petites. Tenen una mitjana de 4,7 treballadors davant els 11 d’altres països com el Regne Unit o Alemanya i, a més a més, suporten una enorme càrrega burocràtica i una escassa inversió en I+D i en internacionalització.

 

Si ets de les persones que vol convertir-se algun dia en el seu propi cap i tenir la seva empresa, aquestes informacions les has de saber. Tant les coses bones, com les dolentes; com els detalls que defineixen el teixit empresarial espanyol.

A través de la guia que elabora González, un futur emprenedor pot aprendre a dominar les estratègies empresarials i de màrqueting, gestionar persones i establir relacions duradores amb els clients, conèixer els impostos i tràmits... tot el moll de l’os que cal tenir en compte per gestionar de manera adequada un bon negoci.

Unes lliçons que t’ajudaran a no cometre un dels 10 errors capitals dels emprenedors inexperts:

  1. No saber vendre des del minut u
  2. No tenir formació empresarial suficient
  3. Desconèixer el mercat
  4. No tenir un model de negoci clar
  5. Escollir els socis sense reflexionar bé
  6. No innovar
  7. Creure’s el millor
  8. No obsessionar-se amb el client
  9. Fixar-se només en els números
  10. No ser digital i estar orgullós d’això

Vols un exemplar de 'Pymes para dummies'? Entra al sorteig i participa, regalem un llibre entre els lectors de VIA Empresa.