• Afterwork
  • Piqué, la imatge de l'èxit també a l'empresa

Piqué, la imatge de l'èxit també a l'empresa

El central del Barça és un apassionat de la tecnologia i centra bona part de la seva atenció al desenvolupament de l'empresa Kerad Games

Gerard Piqué ja fa anys que ha entrat al món empresarial amb Kerad Games
Gerard Piqué ja fa anys que ha entrat al món empresarial amb Kerad Games
Victor Solvas
11 de Març de 2016
Act. 11 de Març de 2016
Resulta estrany que passi un dia sense trobar el nom de Gerard Piqué als titulars dels diaris. En les darreres setmanes està al centre de la polèmica per la seva afició al Periscope, l'aplicació de Twitter que permet emetre vídeos en directe. Amb aquesta eina, el central del FC Barcelona estableix connexió directa amb els seus fans, sense passar pels mitjans, i ofereix imatges d'espais inaccessibles fins ara, com vestidors i l'avió on viatgen els jugadors. En un dels seus últims vídeos, Piqué ensenyava les oficines de la seva empresa, Kerad Games, des d'on fa cinc anys desenvolupa aplicacions i jocs mòbils.

Com si ser el millor central del món no fos prou exigent, Piqué encara treu temps per ser tot un techie. Tothom coneix la seva afició a les xarxes socials i el seu interès per les novetats tecnològiques, fins al punt de formar part de l'equip de columnistes del suplement Papel, del diari El Mundo, per parlar de tecnologia. Una afició que va portar al camp professional l'any 2011, amb la fundació de Kerad Games, una excusa perfecta per unir les seves dues passions.

L'empresa va ser el punt de partida per crear el seu propi PC Futbol, el mític joc que el va tenir enganxat a l'ordinador durant anys, gestionant equips, fent-los pujar de categories i fitxant jugadors sense control. El resultat va ser el videojoc Golden Manager, que va sortir el 2013 en la seva versió per Facebook i que en poc temps va fer el salt al món de les aplicacions mòbils. Només una xifra per evidenciar l'èxit del projecte: encara en fase Beta, el joc va superar els 500.000 usuaris actius mensuals.



L'empresa supera els 200.000 euros de facturació anual i compta amb uns 40 treballadors en plantilla. I el joc segueix el mateix ritme de creixement de l'empresa, amb noves llicències i el factor Piqué com a element diferencial en màrqueting. A l'estiu, el jugador mostrava un vídeo a les xarxes socials en el que "renyava" el seu fill Milan per utilitzar Golden Manager i alinear el seu pare com a...porter!!

Fam de negocis
No és l'única vegada que Piqué ha utilitzat el seu poder a les xarxes per promocionar els seus negocis. Més recentment, el central es va enganxar en una simpàtica discussió amb el perfil del programa esportiu El Partido de las 12 (Cadena COPE). El twitter del programa informava sobre la dieta que havia seguit Fernando Torres per acabar amb la seva sequera davant porteria.



Piqué no va dubtar a entrar a la discussió amb un punt d'ironia, donant per fet que el davanter de l'Atlético de Madrid havia menjat hamburgueses Natrus, la marca de carn feta amb vedella de la Vall d'en Bas, vinculada a Noel Alimentaria i de la qual el central és accionista. Un projecte que en el seu primer any ha arribat al milió d'euros de facturació.

El currículum del Piqué futbolista intimida: 4 Champions League, 1 Premier League, 1 Copa anglesa, 5 Lligues espanyoles, 3 Copes de Rei, 1 Copa del Món i 1 Eurocopa. El central és sinònim d'èxit i el seu perfil professional no fa més que accentuar aquesta imatge.