• Afterwork
  • La publicitat en temps d’Alaska i Mario

La publicitat en temps d’Alaska i Mario

Els investigadors Patricia Coll i Josep Lluís Micó analitzen les tècniques de comunicació i màrqueting que posen en pràctica Fotocasa, Byhours o Holaluz

Alaska i Mario Vaquerizo han participat en la campanya de Fotocasa | Fotocasa
Alaska i Mario Vaquerizo han participat en la campanya de Fotocasa | Fotocasa
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
21 de Setembre de 2018

“La comunicació i el màrqueting en l'economia actual també han de ser valents”, afirma Esteban Redolfi, director de 4YFN-Mobile World Capital en el pròleg del llibre Marketing y comunicación en la nueva economía, de Patricia Coll i Josep Lluís Micó. Editat per Editorial UOC, els autors arrenquen un assaig sobre l’escenari en què vivim amb la cita “Vivimos en Black Mirror”, com parafrasejant al nostre col·laborador Josep M. Ganyet.

Però també vivim en temps d’Alaska i Mario Vaquerizo, els influencers que la firma Fotocasa utilitza en la seva campanya #FotocasaParty per arribar a l’usuari de manera senzilla, fàcil i amigable. Aquesta edició han trobar habitatge a altres famosos de la petita pantalla, els presentadors de First Dates, en un nou exemple del màrqueting del segle XXI.

Imatge promocional del darrer 'FotocasaParty' | Fotocasa
Imatge promocional del darrer 'FotocasaParty' | Fotocasa 

És aquest un dels casos que analitzen Coll i Micó en aquest llibre, en què disserten sobre estratègies de comunicació, tècniques de màrqueting, branded content, etc. amb exemples de companyies actuals, agents de la nova economia en què estem immersos.

Els autors busquen aportar algunes de les claus per abordar aquesta nova complexitat i parlen de “visió omnicanal, hereva de la comunicació integrada de màrqueting, que combina accions de comunicació en qualsevol de les seves disciplines (...)”.

Ja en la introducció, els autors fan un repàs de les consideracions que nombrosos autors han fet ja sobre aquest nou temps, com la que Tom Goodwin va llançar al 2015 en TechCrunch sobre aquella idea, ja ben extesa, de què “Alibaba, el major retailer del món no té productes o que Uber, la més gran companyia de taxis del món, manca de flota”. Una realitat, que ja tots coneguem, però que ara estudien amb lupa des de ben dins.