L'origen de Natura Bissé es troba en un executiu que venia pinsos i que un dia es veu al carrer sense feina. Què fa? Muntar amb la seva dona una empresa de cosmètica. El d'Enrique Tomás, en un noi fill d'immigrants andalusos a Catalunya que, treballant des de petit a la xarcuteria familiar, aconsegueix renovar la imatge del pernil. També cal destacar el cas de Torrons Vicens, perquè neix de la compra d'un pare i un fill d'una empresa de torrons a punt de morir.
Tots tres són exemples de com una bona venda i una bona estratègia de màrqueting poden convertir una idea en una gran empresa. I són, alhora, tres casos ben llaminers per introduir el llibre Seduce y venderás (Ediciones Urano, 2016) d'Enrique Mora i Sara Villegas.
El llibre té com a punt de partida una història d'amor per fer reflexionar el lector sobre el món del màrqueting i les vendes. La història de la relació que s'estableix entre els protagonistes serà la guia que permeti als autors exposar les estratègies de seducció que ha de desenvolupar una empresa davant dels seus possibles clients.
Així, al llarg de les pàgines, el lector anirà saltant d'una relació amorosa a una possible relació entre una empresa i el seu client potencial. Tots dos tenen un element comú: les emocions com a eina de seducció. En les decisions de compra i en la fidelitat a un producte o una marca, el cervell genera els mateixos neurotransmissors, hormones i components químics que quan ens enamorem.
Meitat narrativa, meitat assaig, Mora i Villegas utilitzen la força dels sentiments que es posen en marxa en les relacions passionals per explicar-nos per què l'amor humà i l'amor empresarial s'assemblen tant.
Autor: Enrique de Mora i Sara Villegas | |
|