• Afterwork
  • La companyia que 'alimenta' els grans esdeveniments

La companyia que 'alimenta' els grans esdeveniments

El FCB, el TNC, l'Auditori, el WTC, el Liceu, el MNAC, el Girona o el Cirque du Soleil són només alguns dels espais que compten amb el servei gastronòmic de Serunion

Singularis és l'empresa que alimenta els esdeveniments de Barcelona
Singularis és l'empresa que alimenta els esdeveniments de Barcelona
Lourdes López | VIA Empresa
Periodista experta en gastronomia
Barcelona
26 d'Octubre de 2019
Act. 27 d'Octubre de 2019

Barcelona és una de les principals ciutats europees quant a destinacions per a grans fires, esdeveniments i congressos internacionals. La seva posició, a més, com a referent global a nivell gastronòmic fa que la gent que ens visita tingui altes expectatives en aquest camp. Els esdeveniments corporatius han crescut significativament al llarg dels últims anys i, per tant, les boques dels assistents als quals alimentar. En aquest tauler i jugant en primera divisió es troba el gegant amb seu a Barcelona Serunion amb la seva línia Singularis, que s'ocupa de la cuina d'autor en espais únics.

 

La companyia Serunion serveix 498.000 menús al dia i opera en 3.050 centres de restauració de llarg i ample del territori espanyol. L'empresa compta amb una plantilla fixa de 100 persones i més de 20.700 col·laboradors distribuïts entre tots els seus centres. Amb una facturació de 469 milions d'euros, és capdavanter per volum de facturació al mercat espanyol.

Serunion serveix prop de mig milió de menús al dia en 3.050 establiments i factura 469 milions d'euros

Constituïda a Madrid el 1990 després de la unió de cinc empreses de restauració col·lectiva, Serunión va donar de menjar en els seus inicis al Banc d'Espanya. Tres anys més tard es traslladen i instal·len a Barcelona, des d'on creixen en clients i mercats, aterrant a Portugal. El 2001 el Grup Elinor, multinacional francesa especialista en restauració col·lectiva amb seu a París, absorbeix Serunion. La marca creix en línies de negoci: cafeteries, universitats, restaurants i menjadors en hospitals, clíniques, venda automàtica i fins al servei de restaurants als trens de Renfe. Així mateix llança la filial Singularis per donar de menjar al Gran Teatre del Liceu com a primer gran client el 2007.

 

Menjar i esdeveniments singulars

La divisió d'honor, Singularis acaba d'aconseguir set noves adjudicacions. Es tracta de set espais emblemàtics a la ciutat que operen la seva part gastronòmica sota el segell des de fa alguns mesos: Rioja Fórum, FCB, la Ciutat Esportiva FCB, la Ciutat Esportiva Espanyol, el TNC, l'Auditori, el WTC, el Liceu, el MNAC, el Girona FCB i el recentment estrenat espectacle del Cirque du Soleil Messi10.

Aquesta divisió de cuina d'autor també ha gestionat en l'últim any la gastronomia dels Premis Gaudí, la Nit de la Logística, l'esdeveniment de presentació del nou Seat Tarraco i ha coordinat la proposta gastronòmica d'una convenció internacional celebrada a Viena per a Ckeckpoint de 1.800 comensals.

"La gastronomia segueix sent un factor clau però també es valora molt la posada en escena, decoracions tematitzades per a cada tipus d'esdeveniment, sense oblidar l'equilibri qualitat-preu"

Les tendències en el sector del catering parlen de "una gastronomia elaborada, creativa i actual" explica Xavier Romera, director gerent de Singularis. "Segueix sent un factor clau però també es valora molt la posada en escena, decoracions tematitzades per a cada tipus d'esdeveniment, sense oblidar l'equilibri qualitat-preu que acostuma a ser el factor decisor per part dels clients", afegeix l'empresari, "un equilibri entre un espai singular i una posada en escena que busca aconseguir l'efecte wow!".

__galeria__

Un efecte que és possible en llocs com el Liceu encara que també demandin certa complexitat: "Els grans espais corresponen a clients que requereixen una altíssima exigència, la clau està a treballar conjuntament amb els clients (titulars dels espais) per oferir un servei excel·lent als usuaris finals. Cada client, cada espai, tematiza tant la posada en escena com l'oferta gastronòmica en funció dels usuaris amb els quals compta, per això cadascuna ha de ser personalitzada i especial", assevera Romera.

Per poder oferir exclusivitats com la tematització dels menús i la posada en escena, cada espai disposa del seu propi cap de cuina "qui sempre està en procés de formació contínua i coordinat per un Xef Executiu", assenyala.

L'empresa està, a més, assessorada en la funció més creativa i innovadora pels germans Iglesias –amos d'importants establiments a la ciutat com a Rias de Galícia o Espai Kru i socis dels establiments del Barri al costat dels germans Albert i Ferran Adrià-.

Amb una facturació en la línia de Singularis de 9,2 milions d'euros el 2018 i de 10,26 milions per a aquest exercici, la companyia té com a objectiu prioritari desembarcar a Madrid, confessa Romera: "Volem poder oferir també allí els nostres serveis i ampliar-los a altres localitats del territori nacional".